anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Personer man möter i livet...

Av Anette - 22 januari 2011 14:43

Nu tänkte jag skriva om personer!


Det finns personer som man inte pratar med så ofta. Men som när man väl pratar med dem så spelar det ingen roll. Ömsesidig förståelse finns för att saker kommer emellan som inte påverkar vänskapen.

Det finns personer som aldrig kan se sin del i en relation. Utan bara ser vad andra inte ger en.

Det finns personer som ger så mycket av sig själv till andra att de inte har något att ge sig själva.

Det finns personer som mår dåligt över personliga saker och som inte mår bra förrän de fått någon annan att må dåligt.

Det finns personer som inte mår bra som aldrig ser sitt eget värde och som omger sig med personer som stjälper mer än hjälper.

Det finns personer som har en otrolig förmåga att få andra att må bra. De har som en sol inuti sig.

Det finns personer som omger sig med fina människor och som går runt med en ständig besvikelse i sig för att de aldrig kan tro sig vara lika fina.

Det finns personer som istället för att hantera problem bara stänger av och flyter genom livet och inte låter något komma åt deras innersta.

Det finns personer som bara vill skada andra.

Det finns personer som vill andra väl bara andras val inte påverkar deras liv på något sätt.

Det finns personer som mår bättre av att veta att andra är sämre.

Det finns personer som inser att inget varar för evigt, att livet är för kort för att inte ta vara på det. Som ser skönhet i små saker och är glada för det de har.


Man stöter ofta på dessa i livet. O vem av dem man själv är varierar säkert. O varför jag ville skriva såhär vet jag inte. Jo det gör jag men det behåller jag för mig själv.


Nu ska jag väcka Adamie och sen drar vi till Ikea (IGEN!) :)


hej så länge...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards