anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Bracelett blingbling style

Av Anette - 18 april 2011 19:46

Det här med mål i livet... Jag har hittat utbildningen som jag ska söka nu. Den börjar i höst och pågår ett år. Sen är jag färdig. Det är min största prio o komma in där!!! Slut velat. Det här är vad jag vill och jag kommer inte hålla på o inte tro på mig själv o spela säkert mer... Jag ska satsa o jag ska satsa allt! (Lite pepp sådär en måndag)


Igår kväll kom Nettan till oss och stannade till idag. Det var lovely! Vi inledde vår date med stekt falukorv o makaroner o satt sen o tjabba tills ögonen gick i kors! X)

Imorse gick jag med Adamie till dagis och sprang sen. O är faktiskt skitnöjd för jag sprang hela rundan! 19min i sträck! Det är stort för o vara jag! :)

Sen åt vi frukost i sängen (soffan) o kollade på plastikoperationer. Alltid lika spännande! Så drog vi på oss solbrillorna o drog mot stan o Swarowski... Där har de så otroligt mkt fint så det rycker i ha armen hela tiden!!! Vi gick sen vidare mot Gucci, LV och Marc Jacobs. Inte ett endaste dugg fint hade de och jag ville inte ha ngt!!! O det håller jag fast vid! ;)


Så sa vi hej då efter en fika i solen och det var tillbaka till verkligheten. Ibland får man en sån verklighetsörfil... En sån som får en att vakna upp och se att saker nog inte är som man tror. Ngt är förändrat men man kan inte sätta fingret på det. En sån sak som kan bli större o större liksom snöbollseffekten... Denna gången tänker jag dock inte analysera det. Jag har mitt här. Jag har annat o tänka på o fixa än att gräva i det. Vill du dela med dig så gör gärna det men jag kommer inte försöka få reda på det. Kör det race du mår bra av. Tänk bara på konsekvenserna av det. Folk kanske inte vill hänga med i din omloppsbana om du inte släpper in dem...


Well well... jag har hittat utbildningen jag ska gå. Imogon blir det ansökan och sen är det bara o köra! Ska banne mig komma in på den!!! Det var det hela.


Nu är det morddags på tv så I guess LATER!!!

<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards