anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Jag har bytt kanelbulle mot hurtbulle

Av Anette - 24 april 2011 07:36

Jag invigde cykeln och sen fick jag en ide att jag skulle testa o cykla till min skola och se hur långt det är. Enligt hitta.se är det en mil. Så när kaffen är uppdrucken susar jag iväg... :)


Igår så tog jag o en kompis en kvällspromenad till den kulle som jag o Katie gick upp på i fredags. Denna gång tog vi the rough road. Alltså rakt upp för kulle. Det fick igång flåset kan jag säga! :) Tror jag skrev hur vacker utsikten var därifrån. Kolla själva:


 Visst är det vackert?!       

 Här bor jag! :)   

 Man väljer ju oftast att visa de bilder på en som man poserar på. Man ska helst se ut som om man inte vet att kortet är taget men ändå vara jäkligt snygg. Så här ser jag ut, på en kulle med solen i ansiktet! :)

 Runt om i Vårby gård och Vårberg så planterar de en massa blommor när våren kommer. Visst är det fint?! Jag älskar att bo här faktiskt. Det finns så mkt fint här men de flesta vet inte om det. De tror att det bara finns paraboler och slagsmål här. Se det genom mina ögon ist! ;)


Jag ska inviga min nya jacka nr jag cyklar tänkte jag. Hittade en vind och vattentät jacka på Hm. Halva reapriset! :) Så den kostade 75:- ist för 500:- Sånt gillar jag... :)


Fick en inblick i min dotters liv med sin pappa igår. Efter en av mina promenader så hörde jag att de gick ut precis när jag gick in. Så jag stannade och kikade på dem. Mitt hjärta värkte för jag saknar min lilla tjej så mkt. Jag vet att hon har det bra och jag hörde hennes "Jag vill inte..." När jag har hört det 1000 gånger på en dag så blir jag rätt trött på det. Men nu saknar jag det. 

Men jag ska träffa henne snart! Vi ska på påskmiddag hos Katie! Så då ska jag krama och pussa henne så mkt jag hinner, hon springer ju oftast så man får göra det i farten :)


Men nu är det cykeltur som gäller! :)

Hoppas ni har en underbar morgon!

<3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards