anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Jag klarade det!!! :D

Av Anette - 26 april 2011 16:36

Jajemän! Jag skulle ju egentligen ta vilodag från träningen. Men så blev ett prov inställt och jag fick ett par timmar över. Så jag åkte hem. Ålade mig in i "nästan som att vara naken" byxorna, snörade på mig skorna och gav mig av på en springtur. Ville mest mäta avståndet på en sträcka jag tänkt ut i huvudet. Men jag sprang. Hela jädra vägen!!! O det var 6km! Jag är så stolt över mig själv! För 2v orkade jag springa 8min nästan i sträck. O nu tog det 45min. Jag kommer att klara Vårruset :D Som har rökt till o från i 13år och inte någonsin (typ) sprungit längre än 50m till bussen. Det är så underbart!!! O imorgon ska jag o Katie ut o springa tillsammans. Så då tänkte jag ta med henne på min runda som jag gjorde idag...


O i höst är planen att vi (alltså jag o Katie) börja på självförsvar. O ju mer jag tänker på det desto roligare ska det bli! Jag uttryckte mig igår som "jag vill lära mig att slåss" men det är ju fel. Jag vill ju inte slåss. I'm a lover not a hater! Men om ngn vill mig illa så kan jag ta hand om mig. O just den sorten vi hittat är så grym! Har tittat på klipp på youtube o det är helt sanslöst! Skoja att ngn som skulle försöka hoppa på mig skulle bli förvånad om jag som är en tvärhand hög kunde flippra runt dem... Jag längtar! :)


O mer. Jag lyckades jag bli av med min nyckelknippa för ca 1.5månad sen. Den fastnade på ett hisstak. Fick besked att det skulle kosta 1800:- o få tillbaka den, så det struntade jag i. Idag ringde områdeskontoret o sa att nycklarna fanns o hämta hos dem :D Ohhh Happy days!


O provet jag gjorde imorse gick bra. Kändes det som iaf. Så det var skönt. Hann med en liten date med Katie o sen satt jag o Marouf o käka glass i solen. Lovely! Tack för glassen! :)


Nu ska jag hoppa iväg till dagis o hämta lilla fisungen. Min alldeles egna lilla trotsiga, underbara charmtroll! Jag trodde trotsen skulle gå över snart, men efter kommentarer på facebook så vet jag att det kommer nog inte bli ngn lättnad på den fronten förrän hon fyller 7. Så det blir härligt!!! (eller?)


Hej då! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Skapa flashcards