anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Ja tänka sig...

Av Anette - 1 maj 2011 06:50

Idag vaknade jag halv 5. Det är väldigt tidigt tycker jag o jag protesterade men det ändrades inte iaf... Så då är det bara o sätta igång dagen antar jag.


Igår bakade jag 4 limpor bröd på förmiddagen och havreflarn. Jag har inte köpt bröd på 6mån ca o jag inbillar mig att det är både billigare och nyttigare... Så skulle vi till skärholmen en sväng och det såg så soligt och varmt ut... Det var det inte... Frös för taaaaskigt mkt i mina 3-kvartsbrallor o t-shirt... :(

På eftermiddagen så gick vi hem till lilla Tindra på 2årskalas o åt en massa goda tårtor och mat! Katie gosade bebis o satt o mös en hel massa. Jag höll mig ifrån det idag, onödigt o väcka den björn som sover antar jag... ;)

Så gick vi ner till maj elden och kollade. Katie hade aldrig sett en sån så vi var ju tvungna o inviga henne i den traditionen... Hon sa att det var nog den konstigste traditionen hittills men det kan ju bero på att ingen av oss hade den faktiska anledningen till att man tänder en stor eld. O för de flesta är det ju en supa skallen i bitar kväll bara...


Kollade med Katie om hur länge jag kan tänkas behöva ta det lugnt med att springa eftersom mina knän känns allt annat än ok... 4-6v om det är en ordentlig skada, mer om det är värre. Så vi får hoppas att det bara är en litenpytte förslitning som går över snart. Loppet är ju om 3,5v såå... Skoja att jag sparkar mig själv i arslet att jag inte tog det lugnare!!! Men jag blev för kaxig och tänkte att så farligt kan det inte vara, jag tar ju inte ut mig när jag springer... Vadå vilodag emellan? Det är ju inte första gången jag resonerat så om saker heller... Varför lyssnar jag inte på folk som faktiskt vet mer om saken än jag??? Men men. Det tjänar ju inget till att gå o vara upprörd över det. Det är ju bara o ta det lugnt och hoppas att det går över ist och vara en erfarenhet rikare...


Idag tror jag vi ska fara till Alby en sväng o kolla läget. Om det är fint väder. Vilket det ser ut att bli...


Jag längtar bort. Vart vet jag inte. Känner bara att jag behöver semester. Men känner mig själv tillräckligt väl att jag skulle klara o relaxa i ett dygn sen skulle jag inte klara mer. Det kliar i mig om jag inte har saker att göra. Jag mår inte bra av det. För vissa är det avkoppling men det blir bara stressande för mig. Önskar det vore annorlunda för jag tror inte att man orkar hålla igång hela tiden i längden. Jag önskar det vore annorlunda... Kanske om jag inte var hemma. Borta från allt som måste fixas. 

Well well. Drömma får man göra iaf.

Ha det!

 
 
Ingen bild

Linda

1 maj 2011 19:57

Hej på dig! har du testat knäskydd till dina onda knän? det ska tydligen hjälpa en hel del när man springer säger de, har en kompis som hade problem med sitt ena knä när hon sprang ute, hon köpte ett knäskydd på intersport o nu går det jätte bra att springa ute igen.
Krama om Adamie från mig o Wille!

Anette

1 maj 2011 21:18

Hej hej!
Väl värt att testa iaf! :) Tack för tipset!
Kram kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards