anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Sluta våldta för i h*e!!!

Av Anette - 23 maj 2011 11:25

Nästan varje helg står det i tidningar eller man hör på nyheter om att en eller flera tjejer har blivit våldtagna. Idag läste jag om en minderårig tjej som blivit våldtagen av 3 unga killar, ingen var över 20år. De ville inte skriva ut hur ung tjejen var. 

Förra helgen blev en tjej våldtagen i en port av 2st som förmodligen varit här i Vårby Gård o i Älvsjö och även där våldtagit tjejer.

Dessa som man läser om och hör om tror jag bara är en bråkdel av alla våldtäkter som sker... Jag blir riktigt förbannad och undrar vad en del av snubbarna pysslar med egentligen?!

Jag fattar att det inte handlar om sex. Sex kan man få ganska lätt om man vill, det behöver man inte tvinga sig till... Så vad är det då? Har ni lust att göra ngn annan illa bara? Går ni igång på tanken att förstöra en tjejs liv? Är det makten att ni kan förnedra ngn så med er egen kropp? Går ni igång på skräcken och smärtan ni åsamkar era offer?

Lägg av nu! Jag vet inte vad som gått snett i er uppväxt, om ni blev tappade på huvudet eller om ni blev slagna eller varit i krig eller torterade, mobbade eller fel behandlade. Om så är fallet så har ni oxå blivit utsatta för en orättvisa och ngt som gjort er illa. Men det ger er INTE rätt att ge er på andra och skada dem så! Det är inte ett dugg synd om er!!! Ge er på ngn i er egen strl! Eller nej gör inte det. Gå o lägg er i en brunn o kom aldrig mer upp därifrån!!! Kräla tillbaka till det hål ni krälade ut ifrån! 

Hitta ngt annat att göra. Gör ngt vettigt för mänskligheten istället för att förpesta den med er blotta existens!

För eller senare kommer ni möta er överman (eller överkvinna)... Har ni tänkt på det? Eller är ni så säkra på att ni inte kommer åka dit för vad ni gör? Erat straff kommer att komma... Det kan ni vara säkra på... Era dumma idioter! Jag är trött på att behöva fundera på om man ska vara orolig över vilka som går från t-banan samtidigt som en, trött på att höra saker som att "Ja men tjejen flirtade faktiskt med honom" "Hon var onykter och hade kjol på sig" 

DET SPELAR INGEN ROLL!!! Det är ingen som har rätt att göra så iaf! Det finns bara en person som har rätt till en kropp och det är personen som äger kroppen!!! 

Vad kan man göra åt det här? Vad beror det på att män våldtar? (Ja jag skriver män men jag vet att det förekommer kvinnor som oxå gör det, de är inte ett dugg bättre!!!) Hur ska man kunna göra en skillnad???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards