anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Vilken rush!!!

Av Anette - 26 maj 2011 08:58

Ja igår kväll kl 18.55 stod jag o hoppade på stället och trampade andra tjejer på tårna på uppvärmningen, det var inte meningen men det var proppat med brudar så det var svårt att undvika...


Jag o Jenny hade valt startgruppen som siktade på att springa 5km på 32-35 min o vi startade 19.20 Jag hoppdes att springa på mellan 29-31min men tänkte bättre att ta en lite långsammare grupp så att man inte är ivägen om jag inte skulle orka springa så fort... Katie var i Startgruppen som skulle springa på 23-38 min och hon startade 19.10

Så gick starten o det var tjockt med folk och man fick börja med att lunka lite, gå och sen tröttnade jag på det och sprang utanför snitslarna och sen sprang, sprang sprang jag! O vad taggad jag var! Men när jag kom till 2km märket så tänkte jag att "F*n har jag inte kommit längre när det det känns som om jag sprungit så länge" Men sen hittade jag en tjej/kvinna som jag bestämde mig för att förfölja lite. O jag vet inte om hon tänkte lika dant för vi sprang om varandra otaliga gånger... :) Jenny och jag hade kommit överens innan att om man tappar bort varandra så ses vi sen efter mål...

Efter 4km märket tänkte jag att nu är det sista km och det är inte så långt, nu ville jag ge järnet... Ungefär här hade de en vätskekontroll... Det går inte att springa och dricka ut en plastmugg samtidigt upptäckte jag då.. Då blir man mkt blöt! ;)

Sista sträckan så stod Rix FM och hejjade och det stod folk och klappade händerna och hejjade och det var underbart!!! Jag fick en extra skjuts i stegen och när jag fick syn på målet gav jag järnet! O jag kom i mål på 26min och 40 sek! Det innebär att jag kunde sprungit i två startgrupper innan den jag valde egentligen. Jag är så otroligt glad för det! O det var så otroligt roligt!!! O både Katie och Jenny sprang på jättebra tider oxå! Det var verkligen en superupplevelse och jag ser fram emot nästa lopp redan! :)


Det fanns lite negativt oxå... Det var alla som valde en startgrupp för att springa men som ändå gick... Det stod oxå väldigt tydligt att man skulle hålla till höger om man behövde ta det lugnt så de som springer kunde springa till vänster. Men det hade flera tusen inte förstått eller valt att inte respektera vilket innebar att de var i vägen... Men jag hoppas att de kanske under vägen uppfattade att de var det och gör annorlunda till nästa år...


Men det var fantastiskt! 2h innan loppet ösregnade det men det blev sol och en underbar regnbåge till loppet så det går absolut inte att klaga på :)

Det kommer definitivt bli fler lopp under sommaren!!! :)



 Rosa springskor ;)

 Lite hardcore väder som Katie sa :)   Nöjda tjejer efter loppet med medaljen man fick!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards