anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Angående o vara allt eller ingetare...

Av Anette - 26 maj 2011 20:00

Tror jag är lite sån... Jag skaffar ett intresse och så blir jag typ lite (mkt) besatt av det och så tar jag reda på allt jag kan om just den saken... Jag lär mig och övar och det är jätte intensivt o jag vill hela tiden ha mer och mer o mer. O så en morgon vaknar jag och tycker att nu kan jag det och så ser jag ngt annat som jag vill lära mig... Vilket är bra för jag lär mig väldigt mkt om just sakerna som jag då blir besatt av. Men jag lägger ju inte all den energin på allt jag ska lära mig. Iof då hade jag nog blivit galen ;)Jag pratade med min fina vän Hanna om det idag. Att man vill ha sin kick liksom. O jag älskar den där känslan. Att jag hittat ngt nytt och när jag sen börjar fatta grejjen så är det en rush som heter duga...Detta i kombination med att jag stundtals kan vara ganska så impulsiv är ibland bra och ibland lite dålig... ;)


Men det är aldrig dåligt att jag lär mig. Men kan ibland önska att jag kunde behålla ett intresse och inte hela tiden söka vidare. För vad är det jag söker egentligen? När jag tänker efter så har de flesta sakerna i livet varit lite så... Jag lägger massa energi på det och så helt plötsligt är jag full lärd och så drar jag vidare till nästa sak... Det har varit så med kurser, nya ämnen, relationer, jobb och intressen. Det jag har slutat med att göra så är relationer. Vilket jag är mkt glad för! Där känns det som om jag äntligen hittat hem...Satt o tänkte lite på det igår på t-banan. För ett par år sedan var jag en passions-junkie. Jag trodde inte kärlek kunde vara rätt om det inte var vilt och passionerat och galet o allt hela tiden. O jag fick vad jag önskade. I överdos. O nu har jag hittat en människa som är som lugnet själv och jag vet att det är det som passar mig. De säger ju att motsatser dras till varandra och om han är lugnet så är jag stormen. Men jag behöver lugnet i mitt liv.Min underbara svägerska vet exakt vad jag pratar om nu. När jag var passions-junkie pratade jag mkt med henne om detta. Min bror är nämligen väldigt lugn och trygg. O nu 4-5 år senare har jag lärt mig vad som är bra för mig. Om jag är tillsammans med ngn som har den nivån jag har så blir det katastrof... Jag skulle inte vilja byta ut lugnet mot ngt! Även om jag kan storma på och härja så är det så skönt att veta att det finns där iaf... Men men nog om det.... :)


Mitt intresse är ju nu löpning. O det blev inte mindre efter loppet igår. Hittade midnattsloppet förut. O det lät ju väldigt väldigt intressant... :) Det är 10km o man startar runt 22 på kvällen... Det är den 13 aug o jag är barnledig då så det skulle funka. O jag har tid på mig att träna... Sen den 3sep är det Tjejmilen. Sen kan jag nog räkna med att intresset börjar svalna, men man vet ju aldrig... :) JAg har ju min självförsvarskurs jag vill gå i höst oxå. Tills den börjar skulle jag vilja vara både smidig, snabb och stark... :)O jag kom precis på att det är ju faktiskt bättre att jag grottar ner mig i sådana här saker än att jag tex lär mig hur man smugglar olagligheter på bästa sätt... :)


Well anyway. Nu ska jag gå o äta kvällsmat innan Criminal Minds börjar. Hoppas som vanligt på att orka hålla mig vaken men är oxå som vanligt tveksam till att jag kommer kunna det. Imorgon börjar oxå min detox från godis och socker. Jag måste sluta för jag tror inte jag har blod som rinner i mina ådror längre. Det är sirap. O det är ju inte så bra... Så min mamma som kommer upp i helgen kommer nog få umgås med mig när jag klättrar lite på väggarna. Men det brukar som tur är gå över efter ett par dagar... Kan jag sluta röka borde jag väl kunna sluta med socker skiten? (O ja jag har böcker om sådant eftersom jag grottat ner mig i sockerberoende förr) ;)

Kram

 
 
Christys

Christys

5 juni 2011 09:37

Grymma skor :P

http://christys.bloggplatsen.se

Anette

5 juni 2011 18:15

Jaa... Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards