anettecarlsson

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Anette - 5 juni 2011 19:11

Jag var på Ica nyss o där hade de 2 påsar björnbär och jordgubbar för 20:- Så jag slog till. Har alltid lust att göra saker med bär. Har tänkt mig göra björnbärssaft, men när jag kollar upp recept så är det så galet mkt socker i det!!! Finns det ngn som har ett saft recept utan så mkt socker eller kan man bara dra ner på sockret o testa sig fram?

Igår gick jag förbi en ica som hade rabarber för 14.90:-/kg O blev sugen på rabarberpaj. Har jag aldrig gjort förut. O skulle även vilja göra rabarbersaft. Men det som är tokigt är att åtgången på dessa saker jag vill göra är inte lika stor som lusten att göra dem. Behöver en stor familj som kan äta upp allt jag bakar o lagar! :)


Det har varit en lugn helg efter fredagens bravader. Igår var Katie o Malin här på lite tjejkväll och det var mysigt som alltid. Idag har jag bara legat på soffan i stort sett. Jag gjorde armhävningar förut, jag har en app i telefonen med ett armhävningsprogram som ska leda till att man på 6v ska träna för att orka göra 100 armhävningar. Jag klarar nu 53st men det går tungt på slutet av varje sett. Men från början var det 25 o det går framåt. Tror att jag har mkt tur att jag märker snabbt skillnad av min träning för annars skulle jag nog tröttna... Imorgon är tyvärr gymmet stängt men jag ska ge mig ut på en springtur. Behöver komma igång med det mer seriöst så jag har en chans att klara mitt mål inför tjejmilen.


Men idag har jag en slacker dag i mina skitfula men skitsköna mysbrallor! :)

  

Av Anette - 5 juni 2011 09:30

Jag vet att jag inte är ngn superwoman. Jag vet att jag inte är stark, kan inte slåss och kan inte förändra världen ensam mot allt som är fel i den. Men om jag valde att blunda och inte se när ngt fel begås utan att försöka göra ngt så skulle jag inte kunna se mig själv i ögonen...

Jag förstår att jag kan råka illa ut. O jag kan ångra mig. Jag har mkt "Tänk om" tankar nu. Jag vet inte om min insats gjorde ngn skillnad eller om jag bara tog en onödig risk. Förmodligen det sistnämnda... Jag vet att alla människor gör fel. Det gör jag oxå. Jag är inte perfekt. Men om ett uppenbart fel begås i min närhet så försöker jag att göra ngt åt det. För om alla valde att blunda och inte se och göra en positiv förändring så skulle världen bli en mkt otäck plats...tror jag...


Ta hand om varandra! <3

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards