anettecarlsson

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Anette - 10 juni 2011 20:50

Jajamensan! Efter dagis gick jag, Adamie, Katie och Ava ner till stranden och småtjejerna var i o plaskade runt o så småningom även Katie... Jag tyckte det var alldeles för kallt så jag höll mig på stranden mest förutom när jag var tvungen att jaga Adamie... :) Så packade vi ihop o skulle gå o då tänkte jag att vad tusan... Jag kan ju inte ha varit på stranden 2 gånger utan att ha badat faktiskt. Så jag drog av mig klänningen igen och hoppade i plurret.. O fy tusan vad kallt det var! Men skönt eftersom det var väldigt varmt i luften :)

På vägen hem mötte vi Ida och senaste lilla bebis tillskottet... Han var liten och mkt söt!!! :)


Så bjöd jag Katie o Ava på middag och snart räknar jag med att stupa i säng... Har varit mkt händelserik dag idag. Jag har förstått att jag har gott om människor här i trakten som gillar mig och står upp för mig... Det är mkt värt o jag är väldigt tacksam, speciellt eftersom jag inte känner dem speciellt väl. De är värda ett stort plus i kanten!!! :)


Imorgon ska vi på grillfest nere vid vattnet. Det ska bli härligt! O jag är mkt glad för mitt hjärta har skaffat grill så när vi far upp till norr så blir det grillat för hela slanten!!! :)


Hej på ett tag! :)

Av Anette - 10 juni 2011 15:11

Jag gillar ju lite gettosmycken sådär... Stora ringar tex... O jag o min mamma pratade om en sak häromkvällen... O nu har jag en sån här:

 Skitnöjd! Den är väl ok va mamma? ;)


Gick till gymmet efter jag fixat min business. Har köpt protein tillskott som ska fixa till musklerna så nu ska det bli ordning på den saken oxå... Får väl se om det ger några resultat... Tror jag tog ut mig lite dock för jag har fortfarande inte orkat byta träningskläderna... Lite äckligt för jag blev mkt svettig men å andra sidan är det ingen som ska lukta på mig.... Sparar mig till ett bad ikväll istället... :)

 

Såg den här bilden på Hannas jobb igår o den var skitkul faktiskt... Det känns som om det är jag som varit ute för mkt... :D

 

Men nu ska jag nog ändå byta kläder iaf, hämta min lilla pärla och sen gå o möta Katie och Ava... Kanske kan lura med dem till stranden... Jag vill bada faktiskt... Synd bara att det är så himla kallt i vattnet... För när jag känner det så försvinner faktiskt lusten att bada... Well well, tur att jag inte har värre bekymmer än så.... :) idag ;)

Av Anette - 10 juni 2011 09:45

Att det jag gjorde när jag trilla i rabatten heter Dips. Så nu har jag lärt mig ngt nytt idag. Nu kan jag bara sväva runt i lala land resten av dagen... ;)

Testade Paolos träningsdvd som följde med sensaste nr av Topphälsa... Den var riktigt bra faktiskt! Det enda var att mitt i så hskulle man göra omvända armhävningar o då hade han lagt ett soppskaft över 2 stolar o använde o det kunde ju varit bra o veta innan så man kunde preppat lite... Men nu vet jag till nästa gång iaf! :)

Kan iaf rekommendera dvdn, det är 2st 15min program o man behövde i stort sett 2 stolar och ett soppskaft som utrustning. Se till o ta ett rejält skaft bara så det inte går sönder och ni gör er illa... Är nu nyfikna på dvdn går den att beställa här 


Det blev ingen matte nu på fm o inte heller gymmet. Körde hemma ist o båda har sina för och nackdelar. Jag tror att jag är en person som behöver lite åskadare för att puscha mig extra. Eller åskådare... Vill inte att folk ska glo på mig men det känns lättare att ta i när andra kämpar oxå.

Men nu ska jag ut i solen o göra business! :)




Av Anette - 10 juni 2011 07:40

God morgon!

Hoppas ni har en strålande morgon! :)

Börjar man bli för inne på träning om man tom drömmer om det? Men jag fick å andra sidan en ide på en övning jag ska göra :)

Kom imorse o tänka på när jag för ett år sen blev motionerad av min pojkvän och när jag skulle göra en viss övning, man har hälarna i marken och håller händerna på en bänk eller liknande och hissr sig upp o ner, vad heter det???. O jag satte igång för brinnande livet och fick spagetti armar och när jag skulle sätta mig på den lilla kanten jag höll i, det var som ett litet staket, så trillade jag baklänges ner i rabatten bakom!!! Haha tyvärr såg ingen men jag skrattade lika gott för det! :)


Igår var jag o åt lunch med världens underbaraste Hanna... O jag hittade denna bild när jag kollade på min andra dator

 Min lilla skalleper dotter o Hanna :) Adamie hade verkligen liiiite hår tills nyligen... Gissa var hon fått det ifrån? *host host*


Men nu ska jag sätta mig o försöka få kläm på k-värde, m-värde och ekvationer... Jaaaaaa.... skam den som ger sig. O när jag är klar. Gissa vart jag ska då?

Just precis. Gymmet! :)

Ovido - Quiz & Flashcards