anettecarlsson

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Anette - 17 juni 2011 09:02

Konstigt att man kan ha så mkt i sig som man vill få ut och samtidigt inte ha några ord för det.... Jag går o är arg känner jag...

MEst förbannad är jag för att Niclas Eliasson fick 12års fängelse för 14 brott varav 13 är överfall på kvinnor. 12år!!! Mot hur långt lidande för de han överfallit, våldtagit och misshandlat? "Han är nöjd med straffet och ser nu framåt" Jo jag tackar ja... Klart han är nöjd o ser framåt. 

På något sätt måste vi få slut på allt sånt här! Man ska inte behöva oroa sig att bli påhoppad när man är ute, man ska inte behöva vara rädd att ngn tar ngt man vanligtvis ger bort av kärlek, man ska inte behöva vara rädd att kanske just idag är det min "tur". Jag har resonerat som så att jag inte ska vara rädd för jag tror att det syns i ens sätt och att man kanske blir ett lättare offer då. Det är nog bullsh*t. De som blir överfallna är inte mer offerbenägna än ngn annan. Det är bara så att man har otur och är på fel plats vid fel tillfälle. 

Någonstans läste jag att 80% av alla överfall avbryts för att kvinnan slåss tillbaka och gör motstånd. O visst kan man få ett straff om man får övertaget och skadar överfallaren. (Eller vad man nu ska kalla personen som vill dig illa) Jag är inte för våld alls. Jag har gjort mitt bästa för att försöka avbryta situationer där våld förekommit för jag tycker det är onödigt. O fel. Men självförsvar är en annan sak... O får du ett straff för att du kämpat emot en våldtäktsman, så BRA TJEJEN!!!! Fast du borde inte få ett straff, du borde hyllas på alla sätt som går!!! O du har rätt att använda så mkt våld som situationen kräver...


Saker man kan tänka på:

Tips från Bodyguard



Gå på självförsvarskurs, MalveDoMudo, Krav Maga, Ju-jutsu 

Alla kan försvara sig! Ta hjälp av adrenalinet du får i kroppen vid hotfulla situationer men försök att ta dig ur situationer verbalt först och går det inte så kämpa emot fysiskt! Ögon, stuphuvud och skrevet är känsliga områden

Händer det ändå? Det är ALDRIG NÅGONSIN ditt fel!!! Oavsett om du varit passiv, onykter, lättklädd, flörtat osv. INGEN har rätt att ge sig på dig iaf!!!


Ovido - Quiz & Flashcards