anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Time is like sand thru my fingers

Av Anette - 4 juli 2011 09:03

Ibland går tiden så otroligt fort o ibland segar den sig fram som en snigel...

För 2v sen kom Andres från Norrland och vi åkte till vår sommarstuga över midsommar. Det var inte så jättevarmt men helt ok väder iaf... Det blev både midsommarmat ute, bryggfika och promenader till stan. Jag tror inte jag varit där ute på 2år så det var dags igen. :) På söndagen åkte vi tillbaka till Sthlm och packade om och satte oss på tåget ner till småland på måndagen.

Underbara Maja hämtade oss i Vimmerby och både måndag eftermiddag och hela tisdagen spenderade vi i solen (o ja jag brände mig för i vanlig ordning så glömde jag smörja mig med solskydd... ) På onsdagen så var vi i Vimmerby och träffade Helena, åt lunch med Hjördis och spenderade kvällen hos Per och Helena. På torsdagen så åkte vi upp till stan igen, här var det mkt varmt...

 


I helgen har jag varit barnledig och jag var en del i Kungsträdgården och beökte min vän Katie som ställde ut sina fina saker på Sthlm Green Festival. Ett mkt bra initiativ och jag hoppas att fler tänker på miljön och försöker att undvika slit och släng sättet. Det finns mkt saker man kan spara in på, både för ekonomin och för miljön. Det jag gillar mest är frukt och grönsakspåsar, ist för de plastpåsarna man alltid får en miljard över när man tar grönsaker kan man ist använda dessa påsar, de väger bara 6g/påse, är gjorda i polyesternät så man kan lätt se vad som är i dem och det går att skölja grönsakerna i dem. Mkt smart och helt nytt här i Sverige :)


Annars sitter jag mest och är ledsen för jag är elak mot mig själv. Läser MaB nu på distans o det är så svårt!!! På ngt sätt har jag (enbart för egen del) kopplat ihop mattekunskaper med intelligens o nu när jag har svårt för det så känner jag mig mkt ointelligent. Skulle inte tänka så om ngn annan men för min del har det blivit så. Men jag ska kolla vad som händer om jag hoppar av för jag orkar inte med det längre. Jag är så elak mot mig själv att jag måste göra en ändring...

Varför är jag sån? 


Men men. Nu ska jag hämta min lilla älskling, jag saknar henne mkt så det ska bli underbart!!!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards