anettecarlsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anette - 30 augusti 2011 13:52

Jag sitter här i mina nya brillor o ser en klar värld! :) O de tär ju bra om man kan :) Har läst igenom personuppgiftslagen och svarat på 15frågor om den... Mkt spännande. Eller nja kanske inte direkt... :) 

Men det är ändå nyttigt o veta. 

Snart ska jag ta itu med diskrimineringslagen o vad den innebär... Det känns roligare än pul.


Igår hade jag en mkt bra dag. Jag skulle varit med på en marknadsundersökning om mat, när jag kom dit, i tid men sist av alla, så behövde jag inte vara med, fick bara pengarna o fick gå hem igen :)


Träffade Malin och Tindra en stund och åkte in till en kompis på kvällen o var först ute på lite ställen och snacka skit o drack vin. Sen skulle vi se på film men jag somna. Bra där. Så nu har jag sett början av Due date 2 gånger men aldrig hela filmen. Va f*n är jag 100 eller?

 

På hemvägen så gick jag förbi söta Hanna på hennes jobb o vi tog en kort promenad runt kvarteret o köpte kaffe. 


Men nu ska jag gå o läsa de resterande 200sidorna inför skolan imorgon.

Later!

  


Av Anette - 29 augusti 2011 19:29

I helgen var jag ju på ett bröllop som ni förmodligen vet. Jag går och småler för mig själv för jag har så mkt roliga minnen därifrån... Alla fina tal, alla skratt, min Marilyn tolkning, dans och bli uppburen för trappor bara för att, rosebubbel och barfota dans. Allt var roligt!


Jag har blivit påmind om att det finns så mkt fina och härliga saker att uppleva där ute. Det finns ingen anledning att bita sig fast vid ngt som inte får en att må bra. För då kommer du missa en massa annat fint. Dåliga erfarenheter är oxå bra för du lär dig förmodligen ngt genom dem så det är absolut inget man ska försöka undvika. Men när man har dem i bagaget, varför inte använda dem och se framåt och göra nästa liknande situation till ngt positivt istället?


Tänk att ngn annans stora dag även blev en sån vändpunkt även för mig... Fantastiskt faktiskt. 

Men nu ska jag gå o äta. Är fantastiskt hungrig! ;)

 

Av Anette - 28 augusti 2011 20:24

Igår gifte sig min bror Per med Helena. De hade för en vecka sedan sagt det skulle bli regn men det var strålande solsken hela dagen. En perfekt dag att gifta sig på! :) 

Vigseln var jättevacker och mångas ögon var blanka...

Festen efter var hur härlig som helst och jag hade turen att hamna bredvid brudens bror som jag säger är "fel i huvudet" Det är en komplimang även om det inte låter så, men det betyder att han är rolig! :)


Det fotades en massa, kramades ännu mer och dansades till sist. Helt plötsligt satt jag på ngn axlar och då var min andra bror Erik snäll nog o dra upp kjolen och visa min stjärt för de andra... :/ Fast ingen såg visst ngt så då får man väl vara nöjd... Eller? ;)

Han kompenserade det dock stort direkt efter då han vars axlar jag satt på trillade och jag föll rakt i min brors armar. Ibland är man på rätt plats vid rätt tillfälle... :)


Jag hade en underbar helg, jag hann träffa Maja med familj en hel massa, umgås med mamma, träffa släkt familj och vänner. Lära känna nya bekantskaper och se kärlek i överflöd.

Det har varit en helg full av värme både från solen och från alla som jag träffade. 


Jag önskar Per och Helena ett långt lyckligt liv tillsammans och är överlycklig då jag nu fått en till svägerska som jag älskar som en syster! (Även om han redan varit min svägerska i 7år) :)

  

        

Av Anette - 24 augusti 2011 20:01

  

Av Anette - 23 augusti 2011 16:04

Igår kom jag fram till en sak. Som jag tror att många kommer höja på ögonbrynen åt... Vilket jag kan förstå men ändå tycka att det får de isåfall göra bakom min rygg... 

Jag frågade min mamma en gång hur hon beskriver mig för andra. Hon log ett snett leende och sa "Min dotter är orädd och slänger sig ut i världen och chansar" 

O det är väl vad jag kommer göra. Men jag måste chansa. För jag har ofta sagt att chanser får man inte, de tar man. O jag vill och måste följa mitt hjärta... Så nu väntar jag på besked. Jag trodde mitt beslut skulle tas emot med öppna armar och ett leende men har inte känt det riktigt än... Men som jag oxå säger, Den som lever får se....


Jag har börjat om många gånger i mitt liv efter en jakt på ngt som är jag. Det har varit nya skolor, jobb, utbildningar, kärlekar, bostäder och stilar. Men jag har tröttnat lite på jakten nu. Jag har insett att där jag har mitt hjärta, alltså i mina hjätefrågor, där finns även jag. 

Jag har betett mig illa. Många gånger och både medvetet och omedvetet sårat människor i min omgivning. Detta är ngt jag vill ändra på. Har fått insikt i varför jag gjort som jag gjort och därför kan jag nu försöka göra en förändring. Min gottgöring kommer längre fram till dem som jag behöver ge det till. 

Jag har länge letat efter och längtat efter ngt som jag inte själv varit villig att ge. Jag vet inte om dessa personer jag förvägrat mig själv ens märkt det. Förmodligen inte. Hade de varit som jag så hade de gjort det. Med känselspröten ute 24/7. Men jag träffar oftast starka människor som står stadigt och därför tror jag inte de är medvetna om min frånvaro i min närvaro. Om man kan säga så? Eller så är de det men hoppas att jag ska komma fram så småningom. Men det är svårt att erkänna sig svag när man oftast måste vara stark. Eller så är det styrka att visa sig svag ibland?

Jag vill iaf lära känna mig själv. Känns som om jag hoppat över det länge så nu får det ske.

Hej jag heter Anette, jag är lite trasig, men snäll, glad, energisk och om du vill följa med mig på min väg genom livet så är du välkommen...

Av Anette - 22 augusti 2011 13:21

I fredags kom mamma, Helena och Ulrika upp och skulle stanna över helgen. På lördagen var det nämligen dags för möhippa för Helena. Hon gifter sig med min bror på lördag om en vecka...

   


På lördagen regnade det en del men vi var inne i stan och fikade, Helena fick pedikyr och sen åkte vi till Älvsjö och var hos en vän till Helena som heter Anna... Jag fick mig en titt i hennes garderob. Den var PROPPFULL med skokartonger. O det låg skor i varje låda! Underbart! :)



Sen blev det en tripp till stan och lämnade av tjejerna på Smak. En resturang som är, i mitt tycke fantastisk! :) Tror att alla fick ngt som de gillade. Sen när de ätit färdigt möttes vi upp igen och gick till Galways. En pub som har dansgolv oxå o vi fick ett bord som vi reserverade och så dansade vi... Mkt nice! Tills jag fick den otroligt briljanta ideen att gå ner i spagat... *ironisk* Jag är inte säker på varför riktigt, tror jag slog vad med ngn om att om jag kunde så skulle de lämna oss ifred... :/

Men jag gjorde det. O sträckte en muskel i benet så det gör för j*vla skitont helt enkelt... Men jag linkar på... Har siktet inställt på tjejmilen om 2v... Skulle inte tro att det blir av faktiskt... CRAP! :( Men som man säger. Är huvudet dumt så får kroppen lida...


Men iaf, jag hade en skitkul dag/kväll och tror även Helena hade det, vilket var huvudsaken...

Av Anette - 19 augusti 2011 09:18

Av Anette - 18 augusti 2011 21:39

 

Ovido - Quiz & Flashcards