anettecarlsson

Alla inlägg under december 2011

Av Anette - 19 december 2011 20:07

På torsdag åker Adamie, jag och Thomas ner till Småland för att fira jul. Har inte så mkt julkänsla än men det kanske kommer när det är ännu närmare. Det har ju iaf kommit lite snö nu så Adamie är iaf överlycklig och pratar om att göra snögubbar varje dag :)


Jag har ju haft "inneboende" i ca 3 mån. Känns som om den tiden flugit förbi verkligen! Är mkt glad för att jag återfått kontakten både med Ingrid och Magdalena och det känns som om jag fått en bonus-mamma och bonus-syster & Adamie extramormor och en lillasyster (!)  


Imorgon tänkte jag försöka möblera om i Adamies rum. Hon har ju en vanlig säng nu men har inte orkat skruva isär spjälsängen än. När jag haft besök så har det varit bra för då har jag sovit i Adamies växa säng och Adamie i spjälsängen. Men nu är det dags att göra lite iordning där inne. Har varken haft inspiration eller ork att göra det men nu får jag försöka. Får se vad kroppen säger om det bara. Den har varit ganska lugn sista tiden, men om det börjar bli kallare så kanske det säger pang igen. Men men, den dagen, den sorgen...  


Jag har fastnat i serien Glee rätt hårt. När jag tittar själv så sjunger jag med och önskar att jag hade modet att sjunga för folk. Men det har jag inte. För enstaka personer sjunger jag ibland men inte som när jag är själv. Men älskar att sjunga. Har ju sagt att innan jag fyller 30 ska jag sjunga kareoke... Mmmm får väl se hur det blir med den saken...  


Well well snart dags för CSI...





Av Anette - 4 december 2011 22:58

I fönstret här hos Thomas har vi hängt upp en stjärna. Men den jäkeln vill verkligen aldrig hänga rakt!!! Oavsett hur man gör så blir den alltid sned...   Illa illa men kanske tur att man inte har något värre att irritera sig på ...


Jag minns knappt vad jag gjort de senaste dagarna.... Hmmm i fredags sov jag o Adamie i Vårby o när klockan var 05 hade jag fortfarande inte somnat. Övervägde att inte somna alls men tänkte att då kommer säkert Adamie ta sovmorgon så jag skulle ha hunnit sova ganska många timmar ändå. Om jag somnade skulle hon säkert vakna tidigt. Men somnade iaf. Vid 07.11 kom hon in till mig   Så inte mkt sömn men det gick ändå. 


Igår sov vi hos Thomas. Då hade grannen fest och hade brottningsmatch. På veckordagarna brukar de bråka och härja på varandra men det har varit färre bråk senaste tiden. Antingen har det gjort slut så singeln som bor där singelfestar eller så är de sams och festar ändå. Jobbigt är det att lyssna på iaf o sova går icke. Så till sist var jag rätt desperat och tog då mina in-ear hörlurar (utan musik) och tryckte in dem i öronen och lyckades somna. För att ett par timmar senare bli halvt ihjälskrämd eftersom jag inte hörde Thomas komma hem o vaknade av att någon rörde på mig...    Imorgon ska jag gå till Kronans droghandel och köpa öronproppar. Det finns rosa så SCORE! Det får det bli. Det är ganska så skönt att sova med proppar i faktiskt. Man blir inte störd av små ljud liksom och vaknar inte stup i kvarten.. Kanske kan vara bra för att stänga ute någons snarkningar oxå. Om man nu har en snarkare bredvid sig i sängen.... Ingen nämnd ingen glömd...  


Idag träffade jag min bror och hans fru i Skärholmen. Alltid lika kul o träffa dem även om det blev en liten kortis idag. Men i jul blir det desto längre! Jag, Thomas & Adamie åker ner den 22 o stannar över mellandagarna. Kommer förhoppningsvis bli mkt kul!


Nu är det dags att gå o vila ryggen. Den värker som attan. Men imorgon är en ny dag! :) Ska bara äta upp baconet o orötterna. Har visst blivit lite galen i det  


Sov gott!   

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards