anettecarlsson

Alla inlägg under april 2012

Av Anette - 22 april 2012 08:55

I fredags var jag inbjuden på en Vip frukost på Lindex i Skanstull. Man skulle få en lyxig frukost, 25% på hela köpet och en överaskning i shoppingpåsen. Det lät ju svårt att motstå så jag for dit och var på fyndhumör :) Det var ca 100 andra fyndsugna kvinnor, och en del män också för den delen, där också, de flesta med barnvagn så det var ganska så trångt. Men lite passade jag på att köpa iaf:

   

Både till stor och liten och hon den bollformade (jag alltså) fick ngt. Kanske att frukosten inte var så lyxig, en grov fralla med ost och kaffe som var slut. MEn ändå, gratis frukost är aldrig fel :)


På kvällen sen var jag ute med tjejerna och åt, ett tapas ställe på Söder. Det var hur mysigt som helst och jag fick träffa min fina Hanna som också är lite bollformad. Men inte så länge till hoppas vi på   


På lördagen var jag fast besluten om att hinna med 3 loppisar... Samtidigt fick jag lite sightseeing i Sthlm, vilket alltid är trevligt :) Första stoppet var en gårdsloppis i Midsommarkransen och där hittade jag denna:

 

Oanvänd åkpåse till i vinter för bebisen

Sen var det ett företag som heter Loppi  som anordnade en loppis vid Fotografiska museet. Det var i kombination med en ekomarknad. Den var väldigt stor och många hade mycket till salu, både dyrt och billigt. Mina fynd var dessa:

       

Mest nöjd är jag för väskan. En Skip Hop skötväska i denna modell går loss på 749:- ny och jag fick den för 80:-. Som hittat! :) Adamie fick "nya" dagisskor, de gillade hon en massa för Hejin på dagis har likadana. Får komma ihåg att märka dem så det inte blir förväxlingar, och bebisen fick också skor. De var nya och så små och söta så jag kunde inte låta bli :) Jag gillar ju, som nog många snappat upp, skor väldigt mycket. Så Adamie har haft många par under sina 3 år och den nya bebisen kommer få det så också :) En liten overall till hösten fick det bli också, får se om den kommer passa då eller om den blir för liten till dess. Annars finns ju alltid Tradera :)

Så blev det då ett tredje stopp. Det var nära hemma, i Vårberg. Förut fanns det en ganska sunkig loppis i Skärholmen som de sedan ett par år flyttat hit och som alltid är välbesökt för den är inte sunkig längre :) Men välfylld med saker:

       

En one piece till Adamie och en liten klänning. Den vita klänningen såg så fin ut men tyvärr så såg den lite för gammalmodig ut på med armarna så det blir nog Tradera på den tror jag. Sista bilden är på amningströjor. Det är en svindyr men smidig sak att ha sen när man är en vandrande nappflaska så tänker det är lika bra att ha ett gäng. Det var en vit med ärm också men den är i tvätten as we speak. En gravidtjocktröja blev det också men den är mer skön än snygg så den är bara för hemmabruk, inte för foton :) 

Många säger att man ska bli varmare närman är gravid men jag tycker snarare tvärtom faktiskt... Men men. 


Det var nog alles. Räknade ut att om jag skulle köpt sakerna nya så skulle allt kostat ca 3200:- Jag betalade en åttondel. You can do the math   

Efter en sån dag är jag nöjd serni  


På eftermiddagen och kvällen satt jag mestadels och slog in paket. Närmare bestämt ca 40st. Har haft en massa annonser på kläder och saker ute på Tradera och får merparten sålt. Så nu väntar jag på pengarna sen är det bara att lägga paketen på lådan. En pizza hanns också med, Magda bor ju här igen ett tag, så vi satt och hängde i soffan tillsammans ett tag.


Nu har Adamie kommit hem från sin pappa och vi har ätit frukost ihop. Hon sa att hon ätit godis till frukost redan, vilket jag tvivlar starkt på, det var nog rent önsketänkande från hennes sida...? Men hon luktade misstänkt lite kolarems aktigt... hmm...

Så snart vi kommit iordning så ska vi ut på förvaringsjakt. Vill göra snyggt i klädkammaren med likadana lådor på hyllorna men just nu ser det lite sådär ut. Så vi får se om det orkas med Ikea eller om jag ska satsa på ngt annat ställe. Bolagret har visst gått i konkurrs så de har utförsäljning på allt. Om de hade öppet idag. Gravidhjärnan är lite åt det virrigare hållet nuförtiden om man säger så.

Men som Thomas uttryckte det, det är bra för du påminner ju andra om saker samtidigt som dig själv :)


Hoppas ni får en bra söndag!  

     

Av Anette - 18 april 2012 15:35

Idag är det en hemma dag och jag uttnyttjar tiden i sängen till att lägga upp annonser på Tradera. Har rensat ut bland Adamies urväxta kläder och bestämt mig för att sälja. Hade visst förträngt hur tidskrävande det är att lägga upp annonser där. Började igår kväll och höll på i 2h. Idag har jag suttit i 3,5timme. Så man är lite mör i kropen nu... :/

Har en stark misstanke om att jag dessutom inte är klar än. Vet att det är en del som ska tvättas och sen ska jag lägga upp av mina saker oxå. Lite väskor och smycken och kläder jag tröttnat på. 

Det är ju härligt ändå att ställen som Tradera finns. Testade på en sida som heter Loppi men den gav inte så stor utdelning. Men som fenomen är det ju jättebra att annonsera ut det man tröttnat på eller vuxit ur...

Om det inte går vägen till på lördag på Tradera är tanken att jag ska hyra ett loppisbord på en loppis som bara har barnsaker. Hur jag ska frakta dit allt får bli en annan dags bekymmer.


Letar ni efter barnkläder, främst till en tjej om man inte har ngt emot rosa och sådant på en kille så finns det ca 60 annonser här


Jag är ju gravid och väntar en grabb så jag blev ändå positivt överaskad vad mkt jag sparat som kan återanvändas. Sånt gillar jag starkt! :) Jag har heller inte hjärta att göra mig av med allt. En del sparar jag för man vet ju aldrig vart små tjejer ploppar upp i ens närhet :)


Men nu ska jag gå och förpacka kläderna i kartonger och lägga mig och vila. Vill inte blir sjuk, vill inte blir sjuk, vill inte bli sjuk...   






Av Anette - 12 april 2012 01:49

Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv


Av Anette - 3 april 2012 23:28

Har inte riktigt orkat blogga på ett tag. Det har inte underlättat att jag bara haft internet på mobilen och det blir så väldans smått på den. Börjar jag bli gmmal kanske ni undrar? Jo det stämmer. Förstoringsglas nästa... ;)

Men nu har jag bredband xxl 100 från Com hem så nu ska det visst gå undan. Eller vad siffrorna nu betyder, det jag bryr mig om mest att det är billigt och inte segare än det mobila bredbandet jag hade förut...


Vad har hänt sen sist då? Ja en hel massa och inte så mkt som lämpar sig att skriva om här.

Jo det har det visst det faktiskt... Jag har blivit faster igen åt en underbar liten prick som heter Oskar! Jag har börjat sluttampen på min utbildning med praktik och det går väldigt bra, jag stortrivs!

Jag har fått reda på att vildingen i min mage är en liten pojke! :)

Adamie växer och blir bara underbarare för varje dag som går. Hon börjar bli så stor nu... 3 år och snackar som jag vet inte vad. Blir ständigt fylld av kärlek för henne. Min älsklingstjej...   

    


Vanligtvis brukar jag sova som en stock denna tid på dygnet. Men ikväll har jag svårt att släppa på tankarna. Funderingarna kring framtiden är stora... Men det ordnar sig väl i slutändan på någe vis. 

Men nu är det god natt. Det är ju faktiskt en dag imorgon oxå. Som inte blir lika kall som idag hoppas jag... 

  

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards