anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Småpyssel

Av Anette - 7 maj 2012 21:05

Igårkväll (tror jag det var, är lite virrig nuförtiden) sydde jag klart en filt. På ena sidan är det fågelmönstrat bomullstyg och på den andra vitt fleecetyg

 

Blir kanske för varm till min lilla grabb föds men det kommer ju kallare tider oxå :)


Idag var det skönt väder ute så jag fick lust att fixa en massa på balkongen. Nu har jag inte ork för det men jag fick hjälp:

Sen så rullade jag ut en matta som jag är lite sur på för den är så otroligt jobbig att dammsuga + att den väger ett ton, men den kan få bo där ute över sommaren. En stol med fotpall på det och en sittkudde så blev jag klar för dagen. Men skulle vilja ha ett bord där och lite mer ombonad känsla. Men då måste jag borra upp en gardinstång och det orkar jag faktiskt inte.

 

Före                 Efter      

Får uppdatera om det blir ngt mer gjort. Skulle ju inte vara fel med lite växter. Synd bara att jag glömmer att vattna dem. En stor fet kaktus skulle nog trivas där ute men med en klåfingrig 3 åring så tror jag inte det passar så bra... Fast hon pillar nog bara en gång på den isåfall...   

Nu är det snart sovdags

Sov gott!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards