anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Tänkt på mkt på en sak på sistone...

Av Anette - 8 mars 2013 12:21

Jag har 2st barn nu. 2 små underbara virvelvindar som bara genom att existera ger mig så mkt kärlek. De har lärt mig vad älska är på riktigt & varje dag är jag tacksam för att de finns i mitt liv...
Det har gett mig en närmare kontakt med min mamma, hon var med när min dotter föddes på första parkett & hejade på mig när jag trodde att jag aldrig skulle slippa smärtan. Jag förstår henne på ett annat sätt nu än innan jag hade barn & jag är så otroligt glad & tacksam att hon är min mamma! <3

Så till det som gnager i huvudet på mig. Det var ju en till som var med & skapade mig. En manlig del som brukar bli pappa. Vilket han var ett par år. Tills han bestämde sig för att inte finnas för mig längre. Han fick en ny familj & släppte taget om mig mer och mer. Jag vet vad han inbillade sig & det är en stor förolämpning mot min mamma som han borde skämmas över!

Jag vill kunna släppa att du inte bryr dig om mig. Jag vill bara släppa alla tankar på dig! Men jag har otroligt mkt sorg & ilska över att du gett upp mig! Varför kände du inte för mig som jag känner för mina barn? Hur står du ut med vad du gjort? Tänker du på mig? Jag vet att du inte ser mina barn som dina barnbarn men det är de. Adamie leker ibland att hon ska träffa dig, sin morfar. Hon frågar varför du inte vill träffa mig och ännu värre varför du inte vill träffa henne. Det är mkt svårt för mig att svara henne. För jag vet inte. Jag vet inte varför du gjort som du gjort. Om detta når dig får du gärna förklara. Men räknar inte med ngt svar, du vill inte bli nådd & jag orkar inte bli avvisad. Men det bränner i mig. Av tankar. Så du vet...

 
 
Ingen bild

Camilla

8 mars 2013 15:27

Jag förstår precis hur du känner och lever i samma situation. Om jag orkade och inte var rädd för fel svar skulle jag skriva ner exakt samma tankar och skicka ett brev.. Men visst är det skönt att man vet att ens egna barn aldrig kommer hamna i samma sits. Puss på er!

Anette

8 mars 2013 21:39

Det var både skönt och fruktansvärt när jag fick reda på varför han tagit avstånd. Men skulle önska att jag slapp att efter 30 år fortfarande tänka på det...
Precis som du skriver så är det skönt att veta att våra små guldklimpar inte kommer ha det på samma vis!
Puss tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards