anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

Stress

Av Anette - 9 mars 2013 19:01

Jag är en sån där görare. Som fixar och donar och flänger hit och dit. Folk brukar säga åt mig att jag ska ta det lugnt och slappna av. I all välmening & av omtanke naturligtvis. Men nu ska ni få höra. Jag kan inte. Jag har kontrollbehov så om någon annan ska fixa vad jag tänkt att göra så vill jag ändå ha koll på saken så att det görs på det sätt jag tänkt. Vilket är ungefär lika smart som att slå sig själv på fingrarna med en hammare... Så det brukar leda till att jag gör själv istället. Det blir enklast så. Eller?

I omgångar märker jag på mig själv att det är för mkt. Andra märker det också genom att jag tex får sämre humör. Vilket de brukar drabbas av vilket ger mig dåligt samvete. Vilket inte är bra för det hjälper ju ingen alls faktiskt. Jag själv märker det genom att jag får ont i ryggen, min psoriasis kommer tillbaka, jag sover mindre & känner mig först pigg på färre timmar men är helt slut redan mitt på dagen, brukar oxå bli "lat", jag får alltså inte arslet ur vagnen och gör vissa saker. Som jag sen då får gå och stirra på istället och irritera mig på, jag längtar efter att åka till ngt soligt ställe vilket är konstigt för jag trivs inte när det är för varmt...

Jag brukar göra listor. To Do List som jag skriver överst. Så här ser den ut:


1. Hitta ett bra dagis till Adamie och senare till Otto

2. Hitta en bra affär i närheten av där vi bor

3. Öppna ordentliga sparkonton till oss alla

4. Ring försäkringsbolag

5. Laga min Iphone (strunta i att ha en Iphone öht?)

6. Göra mat till Otto så jag slipper köpa burkmat

7. Få bukt med Adamies matvägran/kräsenhet

8. Börja träna så jag kan springa vårruset

9. Kolla om jag missat anmälningstiden för vårruset

10.Packa upp alla kartonger

11.Borra hål & skruva upp hatthyllan

12. Borra och få upp alla gardinstänger och gardiner.

13. Fixa klart garderoben i sovrummet.

14. Höra av mig mer till mina vänner förutom på facebook

15. Höra av mig till familjen mer

16. Planera

17. Städa

18. Städhjälp kostnad?

19. Få upp konsoller i klädkammaren så det inte står kartonger där inne utan hyllor med ordentlig förvaring

20. Tömma förrådet

21. Slänga eller laga fåtöljen i hörnet? 

22. Hitta ett jobb!!!

23. ... vet att det var ngt mer...


Det här alltså ngt som jag drar på mig själv. Spelar ingen roll vad andra säger att jag måste/inte måste göra. Det känns i mig som om JAG MÅSTE FIXA allt detta. Trots att jag vet att jag kan få hjälp. Vissa saker är ju bara att göra, inte mer än så. Ändå blir de svåra för det blir för mkt överlag....

Man borde ju tycka att jag borde lärt mig vid det här laget att inte göra så här mot mig själv. Det borde man verkligen tycka...


24. Sluta känna att du måste fixa så j*vla mkt hela tiden. ;)

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards