anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Mobbing

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om denna tjej var kvar här nere vilket hon inte var. Mer upprörande var att denne tjejens mamma suttit bredvid & inte sagt något... Det där gör mig så arg!!! Både tjejens beteende & mammans! När ska det sluta??? Oavsett hudfärg, ras & ursprung så förtjänat väl ingen att bli behandlad så???

Jag minns när jag var liten. Specifikt två personer. Jimmy & Jacob. Den ena ett datasnille & den andra bagarens grabb. Hur de en kväll bestämde sig för att följa mig hem från simhallen. För att vara snälla tänker ni?!
Nej utan bara för att vara elaka. Jag hade en pin på min jacka där det stod "Rör inte min kompis" de hånade mig för den & sa att du har väl ändå inga kompisar. De knuffade mig i ryggen & sa otroligt elaka saker. Spela roll om jag var tjock & inte hade kompisar. De tyckte det var ok att behandla en annan människa så... Jag drog ner min keps längre ner & fortsatte gå & svarade inte. De blev osäkra om det verkligen var jag. Tills jag gick in till mitt hus & familj & värmen där. Vi pratade aldrig om det sen. Undrar om de tänker på det nuförtiden? Samma Jimmy som kom på ramsan "Anette the worst a man can get" i samband med Gilettes reklam om the best a man can get... Undrar om ni är stolta över vad ni gjorde??? Eller skyller ni det på barnsligheter?

För jag tänker på det ibland. Men ni har inte format mig. Ni ärrade mig. Men den som format mig är min underbara mamma som stod upp för mig när hon märkte att något var fel eller när jag talade om saker som hänt.
Så jag tänker prata med den där tjejen om Adamie säger vem hon är. Jag tänker prata med hennes mamma om det. För en sak ska ni veta: Ge er på mig. Jag klarar det. Men ger ni er mobbare på mina barn. Då drar jag inte ner kepsen & går vidare!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Av Anette - 23 mars 2013 22:23


Jag har nu gått ur nästan alla facebook grupper. Några tar jag bort imorgon. Känns skönt men jag har lite svårt för det märker jag. Men det gör det lätt för jag har haft tid över för annat idag. Som jag verkligen borde lägga mer tid på. Som att koka ...

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards