anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Citrusmarmelad i mängder

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och väntar med spänning på att krusbär, vinbär och körsbär ska mogna så jag kan testa att göra något av det. Om några bär får sitta kvar på buskarna här ute för små nyfikna fingrar... :)

Senast i raden gjorde jag citrusmarmelad. Det blev väldigt mycket och jag vet inte vad jag ska göra med den riktigt för jag äter inte marmelad själv... Men det finns säkert de som vill ha :)

   


Har bott här i nästan 5månader nu. Adamie har börjat på dagis, vi har lokaliserat oss i området och hejjar på grannar. Just nu leker grannens två barn i Adamies rum. Fast Adamie är inte hemma, hon är hos en annan kompis :) De är härliga de där små, just nu testar Adamie nya uttryck för fullt. När något är jätteroligt tex då kan man säga att det är fett roligt... :/ 

Imorgon åker jag och Adamie till vår stuga i Oxelösund och jag längtar dit så sanslöst mycket! Mer än jag trodde först nu när vi snart är där. Hopas på bra väder men oavsett så kommer det bli härligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Av Anette - 23 mars 2013 22:23


Jag har nu gått ur nästan alla facebook grupper. Några tar jag bort imorgon. Känns skönt men jag har lite svårt för det märker jag. Men det gör det lätt för jag har haft tid över för annat idag. Som jag verkligen borde lägga mer tid på. Som att koka ...

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards