anettecarlsson

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt...

För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... Det presenteras ett jobbskatteavdrag som ger dem som tjänar 37000:- ca 400:- mer i plånboken. Självklart unnar jag dem pengar! Men behövs de verkligen i deras plånböcker? Eller är det viktigare att satsa på sjukvård, skolor & förskolor, äldrevården & alla fattiga här i Sverige?

Det har gjorts ett register över romer & även om tanken var "god" så blev det så fel. De ville bekämpa brottslighet men det blev snabbt något annat.

Sjuka går i år utan att få hjälp, det tar stopp för att det inte finns kompetenta läkare &/eller avsaknad av pengar. Den sjuka måste vara frisk för att orka bevisa att den är sjuk & behöver hjälp.

Människor låses in på äldreboenden & blir extremt vanvårdade.

Kvinnor blir våldtagna & det ifrågasätts om hon verkligen inte ville ha en flaska uppkörd i underlivet.

I Ryssland får man inte vara homosexuell. De luras på träffar, de går ut med pirr i magen för att de kanske träffat kärleken. Så blir de misshandlade, våldtagna av flaskor som slås in i deras stjärt med hjälp av ett baseballträ. Det filmas & sprids världen över. Vem är så dum i huvudet att de delar en sån sak??? Presidenten vill ta ifrån dem deras barn & släktingar vill inte träffa dem för att de är rädda för att bli bestraffade för att de stödjer homosexualitet.

Världen är verkligen påväg åt helt fel håll & de flesta är så stressade så det enda de hinner är att gilla en bild av ett sönderslaget barn för att visa att de är emot barnmisshandel. Det skickas styrkekramar till höger & vänster & det är ju fint men att köpa Situation Stockholm går inte.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag skäms.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards