anettecarlsson

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Anette - 12 juni 2011 20:26

Jaaaahopp.... Tror jag skrev ngn gång tidigare att jag var sugen på att göra björnbärssaft?! Idag bestämde jag mig för o göra slag i saken men hade inte 2l björnbär så jag använde björnbär, blåbär och jordgubbar. Detta var receptet:

2 liter 

björnbär

3 dl 

vatten

6 dl 

socker per liter saft

1 krm 

bensoat

 Rensa bären. Skölj dem om det är nödvändigt och låt rinna av Lägg bären i en syltgryta och häll på vatten Koka ca 10 minuter Häll massan i saftsilen och låt saften självrinna i minst 30 minuter Mät saften. Häll saft och socker i grytan och låt koka långsamt ca 10 minuter. Skumma safterna väl tills den är alldeles klar. Tillsätt bensoat utrört i lite saft. Häll upp saften på varma flaskor. Tillslut Om flaskorna ej fylles helt går saften utmärkt att frysa


Här är resultatet med bilder:



 Va fan... kom igen.... Inte ens en liter saft! :( Grrrrrr.....

   Mkt skum o kladd för lite. Får hoppas den är god bara... :)


Men jag har ngt som muntrar upp mig iaf


 Världens sötaste tjej äter muffins på bussen

 & en ROSA FOTBOLL!!! Adamie har inte ngn boll men gillar dem o nu kunde jag inte riktigt låta bli när den var på rea.. ;)



Saft var nog inte min grej, får återgå till mina muffins ;)



Av Anette - 12 juni 2011 14:16

Jag skulle ju inte somna... så jag bakade. :) Hade 2 olika smaksatta Kesella i kylen o letade upp recept för o göra muffins med det. En blev rabarber smak och den andra hallon... O för att göra skillnad på dem så färgade jag hallonmuffinsen rosa med karamell färg :)

Sähär blev det:

     Gott oxå, så det var ju bra! :)


   Adamie är på upptäcksfärd igår vid stranden. Det är sanslöst vad jag älskar den lilla tjejen!!! <3

Av Anette - 12 juni 2011 12:16

Jag vet att mina rubrikt ofta inte har ngt med texten att göra... Men kanske med livet? ;)


Jag är på jakt efter en matta till balkongen. Skulle vilja göra ett uterum där ute nu på sommaren. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha för stil... Eller jag vet att jag vill ha det lite orientaliskt. Gillar den inredningsstilen men jag får aldrig till det utan det brukar sluta med att allt blir rosa ;)  Men det ger sig...


Nu ska jag snart göra dagens dips och armhävningar... Sen blir det vila när Adamie ändå sover... Hoppas jag inte somnar bara för det gjorde jag igår o hade skitsvårt att somna sen på kvällen :(

Kanske borde baka ngt så jag håller mig vaken ist... Gäller bara o få ut det ur huset illa kvickt så jag inte äter upp allt själv... Får se hur det går med den saken... :)

Ovido - Quiz & Flashcards