anettecarlsson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anette - 31 oktober 2011 09:26

Ibland har man verkliga lyxproblem. Som jag går och funderar på just nu. Jag är ganska bra på att fundera på saker. Ofta har jag ngt som jag går och klurar på. Jag är oxå väldigt bra att sätta mig själv i situationer som är kluriga. Vilket då är fallet nu. Kan inte riktigt skriva vad det är eftersom det involverar andra. 

Mina tankar studsar fram och tillbaka och jag bestämmer mig ca 30 gånger om dagen vad jag ska göra men ändrar mig hela tiden. Rädslan finns att jag kommer välja fel och i dagsläget vet jag inte vad som är rätt eller fel val. Känns lite som pest eller kolera. Fast bra saker. Som att välja mellan rosor och liljor. Kanske... :/


Men antar att tiden kommer snart visa vilket som är rätt. 


Lördagkvällen var iaf grym! Mina fina tjejer kom hit och sen gick jag o Katie o dansade. Riktigt kul!!! Så nu står jag mig på det ett tag iaf :)


Men nu är det dags för plugg!

Av Anette - 29 oktober 2011 07:45

God morgon!

Sovmorgon när man är barnfri? Verkar inte existera, iaf inte för mig. Vaknade kl 7 o är mer trött men kan inte somna om... :/ Crap.

Inatt drömde jag att jag blev överfallen och våldtagen. Bättre drömmar kan man ha om man säger så...


Ikväll kommer mina fina vänner på party! Kanske bra att jag vaknade tidigt så jag hinner fixa lite tills dess :)


Igår var jag på middag hos min bror, hans fru o min brorson. Det blev kyckling med jordärtskokck pure, grönsakspyttipanna, polkabetor och ört creme fraiche. Skapligt smarrigt!!! Så fick jag se bilder på deras nya lilla knyte som ligger o gror. Underbart!!!


Kanske dags o kicka igång dagen istället för att sitta framför burken?

Hej då

  

Av Anette - 24 oktober 2011 23:34

 

Kolla vad fint! Vackra vackra höst-Stockholm!!!

 

Här är Konditori Lyran. Klarblå himmel och smarriga fikabröd

   

Min lilla älskling åt pannkaka till lunch och sen gick vi upp i tornet och kollade på båtar nedanför

 

Någon hade klottrat uppe i tornet på en pelare. Texten tilltalade mig :)

Av Anette - 24 oktober 2011 17:41

Ja i fredags kom min fina mamma och farmor hit! Både jag och Adamie var överlyckliga :)

På lördagen så gick vi alla till Skärholmen och Adamie fick en helt ny stass. Skor, jacka, mössa, vantar, byxor, strumpor, en tunika och halkstrumpor. Hon var jättefin i allt! <3


På kvällen tittade vi på Fångarna på fortet. Eller inte jag för jag gick o handlade godis istället. ;) Eftersom vi var så många här, Ingrid och Magdalena bor fortfarande här, så sov Adamie i sin spjälsäng och jag i hennes växasäng. Den går att dra ut se den blev ca 170cm lång och är väl 80cm bred. Tur att jag inte är så stor :) Det var inte bekvämt någonstans men hellre där än på golvet :)


På söndagen var vi på ett cafe som heter Lyran i Bredäng! Ganska dyrt men väldigt vackert! Vi satt ute och åt i det fina vädret och bara njöt. 

Vid 2 tiden var det dags för mamma och Hjördis o fara hem igen. Tiden gick så fort men jag hoppas vi kan ses snart igen!!! Passade iaf på att ta ett kort på oss 4 innan...

 


På kvällen fick jag barnvakt så jag var ute och åt middag på Söder. Mamas o Tapas hette stället och det var grymt! Vi delade på 5 olika tapas och 3 av 5 var riktiga höjdare! Skrattade hela kvällen, det var fantastiskt kul och mysigt! :)

Idag avrundade jag helgen med att få feber. 

Försöker ignorera den, har inte tid att vara sjuk. Men men får se hur det går.


  

Av Anette - 19 oktober 2011 18:37

when you are busy makin other plans...


Lev i nuet. Uppskatta vad du har, imorgon kan det faktiskt vara borta. Älska dina nära, kära och andra, tom den jobbiga typen på t-banan. Tänk att han har det jobbigast, han måste ju leva med sig själv varje dag. Uppskatta andras styrka och svagheter. Var stark åt någon som inte orkar. Hjälp andra. Ta hjälp när du behöver. Hitta någon som kommer älska dig genom himmel men älska dig mest genom helvetet. Inse att du är speciell och vacker och kämpa för vad du tror på. Njut av allt det fina i ditt liv och släpp taget om det dåliga men försök att dra lärdom av dina erfarenheter

  

Av Anette - 17 oktober 2011 21:22

Vissa har fjärilar i magen. Jag satte dem på vaden istället. De är inte rikgit färdiga än, ska fyllas i med färg men än så länge är jag väldigt nöjd. Speciellt med tanke på att jag gjort dem helt själv! :)

Så mamma tyvärr, jag höll inte mitt "löfte" till dig. ("Löfte" eftersom jag höll fingrarna i kors när jag lovade det) :)

Men Ingrid säger att det är fina tatueringar ;)



Idag har jag förjäves väntat på tentaresultat... Får väl se när det behagar komma. Lite besviken blir man dock när man gått o väntat på ngt o det inte dyker upp som sagts. Men men. Resultatet är ju som det är iaf.  

Well dags o gå o sova lite. Imorgon är det motion som gäller tänkte jag.

  

Av Anette - 12 oktober 2011 21:05

Idag är första tentan gjord i skolan! Tror det gick bra o jag är nöjd med vad jag skrev. Sen får vi se om ett par veckor hur pass bra det gick...


Efter tentan gick jag o Camilla till vårt stammishak ;) (McDonalds) o fika. Deras kanelbulle var dock ingen höjdare... :/ Men kaffet är alltid nice! :)


Efter det åkte jag o tatuerade mig. Själv. 3 olika. :) Mamma fick mig o lova att inte göra fler men jag höll fingrarna i kors när jag gjorde det så vi får väl se hur det blir med den saken... :)


   

     

 

Har aldrig ens hållt i en tatueringsmaskin förut så jag är mkt nöjd med resultatet! Ngn som jag kan få öva mer på så jag kan hålla mitt löfte till mamma?

  

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards