anettecarlsson

Alla inlägg under december 2012

Av Anette - 31 december 2012 17:23

Sista dagen på 2012... Ser många listor om hur året har varit & ev nyårslöften & mål under 2013. Så jag ska väl inte vara sämre själv... :)

2012
Januari: startade året med att vara gravid & var mest skitslut hela tiden. Kämpade på med skolan som var avklarad till hälften

Februari: var nog den jobbigaste månaden av olika anledningar... Men hade ett fint 3års kalas för Adamie & Ingrid & Magdalena var här en hel del.

Mars: minns jag inte mkt mer än att min bror Erik fick en till son :)

April: hade praktik i skolan. Blev sjukskriven pga foglossning

Maj: tog examen & hoppade på kryckor. Min underbara Hanna fick en son!

Juni: var vi i Skåne hos Ingrid. Hade det underbart på stranden & åt glass. Firade midsommar hos Per & Helena med mamma

Juli: foglossningen var väldigt jobbig men efter att Otto vände sig i magen & sjönk ner så blev det lite bättre. Den 28 kom han äntligen, 2v tidigare än beräknat.

Augusti: gick åt till att vänja sig vid att vara 2 barns mamma

September: slutade amma & började känna mig lite mer bekväm med att ha 2 barn

Oktober: då fick min andra bror Per & hans fru Helena en liten son! Jag fyllde 30 & hade en barnfri kväll & mkt seg dag efter. Om jag inte minns fel så döptes Hannas son då. Opererades akut för tarmvred. Inte skönt.

November: vi döpte Otto

December: dop för Eriks son. Julfirande hos Thomas mamma & pappa. Ikväll blir det nyårs firande hemma i lugn & ro.

Mål & löften under 2013
Börja träna igen
Springa vårruset under 25min
Springa parloppet, tjejmilen & tjurruset
Sy lite mer
Sluta äta så hiskeligt mkt godis
Lära mig ngt nytt
Hitta ett jobb
Osv osv osv...

Hoppas ni får en trevlig kväll & en bra start på nya året! <3

Av Anette - 19 december 2012 11:53

Det blir långt mellan inläggen nu. Har inget bättre att skylla på än att jag har mkt i huvudet... Glömmer mkt men försöker skriva ner saker så fort det är ngt. Tur jag fick en underbar skrivbok i julklapp förra året ;)

Imorgon blir det en tur till stan för julklappar & byteshandel. Skönt att bli av med en massa prylar hemma! Saker som iaf bara står. Bättre att få saker som behövs istället...

Annars kommer jag få en nära relation till tandläkaren den närmsta tiden. Det är sanslöst lätt att vara efterklok men det där med att inte gå dit för att man inte har problem är dumt. Mkt dumt. :( Men den 8:de blir det bl.a en rotfyllning. Illa illa :(

Fick min glossybox häromdagen. Inte lika nöjd denna gång men har å andra sidan inte testat sakerna än. Får väl se hur de är sen...

Avslutar med ett citat jag läste över axeln på en medresenär på t-banan.
'Words mean nothing until we put them in action'

Av Anette - 7 december 2012 20:06

Idag kom en ny matkasse från Mathem. En hel massa goda recept denna vecka med! :) Från förra veckan lagade vi:
#Järpar med potatismos & vitlökslungad spenat
#Miniburgare på tonfisk med tomatsås & persiljemorötter
#Pontus kycklingwok med krispiga grönsaker & nudlar
#Spenat & chèvrelasagne med frisk rödbetssallad

Vi lagade inte örtstekta torskrullader med morötter & zucchinipanna utan gjorde en sås med fisk & purjolök till ris ist. Min favorit var helt klart woken & Thomas var nog lasagnen.

Idag lagade vi kryddig korvgryta med lök, äpple & paprika. Vi hade pasta till ist för ris & det var smaskens! Tyckte vi vuxna iaf, inte Adamie. Men hon gillar inte så mkt nuförtiden i matväg... :/

Om ni vill se deras hela menyer gå in på:
http://www.mathem.se/matkassar/mathems-matkasse-barn-familj
Aldrig fel med lite inspiration! :)
Ha en fredagsmysig kväll!!! <3

Av Anette - 5 december 2012 07:55

...att man har en syrra som visar hur man leker i ett babygym... :)

Själv sitter jag & dricker kaffe & hoppas vakna till. Otto äter inte så ofta på nätterna nu men Adamie har börjat vakna av olika saker. Igår vaknade hon 01.20 & ville inte sova själv. Hon somnade om runt halv 4... Inatt låg hon & ropade att hon var hungrig vid 04.45 Efter en timme somnade hon om i nästan en hel timme. Blääää. Men ska inte klaga. Jag har ju ingen bil att skotta fram iaf ;)

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards