anettecarlsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Anette - 27 mars 2011 09:52

Hej hej! Ni har väl inte glömt att flytta fram klockan en timme? Det skötte min Iphone automatiskt men de andra klockorna gjorde du inte det. Så jag blev lite förvirrad där ett tag eftersom jag fick för mig att vi redan ställt fram klockorna... Tur jag har en mamma med koll som kunde upplysa mig om hur det låg till... :)


Ja rubriken då. Det är min vän Katies märke. O det här är vad jag precis köpt av henne:


        


Världens finaste necessärer!!! Hon visade allt som hon sytt igår och det är så mycket fint!!! De här passade mig perfekt, hon sa att hon tänkt på mig när hon gjorde de. O så fort jag såg dem fick jag lite hjärtklappning för jag tyckte så mkt om dem! 

Men oavsett vad man gillar så finns det en necessär för det! Hon har enfärgade, moderna mönster, retro mönster och kan säkert sy upp en i ett tyg du gillar! Så kolla in hennes sida här och ta kontakt med henne! 


Så til ngt annat... I fredags var jag ute med en vän och hade jätteroligt!!! O när jag skulle lägga upp bilder i datorn så ploppade denna upp:

  Hade glömt bort att han fotade mig i den! Den stod där och på nrskylten stod det "The Boss" Det var himla himla kul tycker jag. Givetvis var jag tvungen att provsitta! En sån skulle man ha o fara o handla i o sladda runt lite i... eller inte! ;)

Jag hade tänkt att det skulle bli en skapligt tidig kväll men var inte hemma förrän vid 5 på morgonen! Hopp o hej så kan det gå! :)


Igår var jag och hälsade på Malin. Hon fick en liten bebis, en liten Olivia, för en vecka sen och var ju tvungen att få gosa lite! Så underbar hon var!!! Man glömmer hur små de är! Jag hade hennes lilla huvud i handen och hon nådde mig till armvecket. Först kändes det lite ovant att hålla en sån liten bebis men det kom snabbt tillbaka. O så satt man där med ett drömmande leende på läpparna och jag tänkte på när Adamie var så liten. Tänk vad mkt som hänt på två år! Nu är hon en mkt! viljestark liten tjej som börjat vilja välja sina egna kläder på morgonen och gillar att gå runt med skor inne. Hon vill ingenting om man skulle lyssna på henne men frågar man 2-3 gånger så vet hon iaf vad hon vill! :)


Men barn är iaf underbara. Även om det är jobbigt emellanåt så är det alltid det positiva som överväger allt! Men man måste få prata om att det är svårt, jobbigt och krävande att vara förälder. Man kanske inte gillar att amma, man kanske tycker det är jobbigt att behöva sjunga på t-banan så alla hör, man vill inte stå o göra pureer av alla slags grönsaker osv osv. Det är ok. Man är inte en sämre förälder för det. För vem tycker allt är toppen jämnt? Så länge kärleken finns där och man tar hand om sitt barn på bästa sätt så de mår bra så är man en jättebra förälder! Om du vågar erkänna att det inte är så kul och botten ibland så är du dessutom en människa. O en mänsklig, jättebra förälder är väl toppen att vara eller hur?! :)


Kram på er!



Av Anette - 21 mars 2011 20:14

Ja det är vad jag försöker. Vissa dagar lär jag mig saker utan att tänka på det och ibland får jag stora och små Ahaaa moments. Alla lika bra i mitt tycke! Men gillar de stunder då jag verkligen lägger märke till att ngt nytt kommit in i mitt sinne. Idag har jag lärt mig vad Cuckold och Creampie är. Inte jättetrevliga saker kanske men iaf. The bauty of it is the eye of the beholder. Eller säger man inte så?

Vet ni vad jag älskar? Det här:

 Min lilla lilla älskling. Du lär mig ngt nytt varje dag! Om mig själv och om dig. Du är en ständig källa till glädje, överjordisk lycka och skratt! <3


Har ni hört att vänner är familjen man själv väljer? O jag tror på det. Vännerna i mitt liv representerar olika sidor av en familj. Man har vänner som är som mamma, som man alltid kan vända sig till oavsett när man behöver, vänner som är som ens bröder, som när man behöver broderliga råd, vänner som är som systrar, som man kan låna kläder av och fnittra med jämnt men även kivas med. Vänner som är som ens pappa...? Ja det kan vara där det brister. Kan inte påstå att jag har det. Isåfall skulle jag säga frånvarande för det är min erfarenhet. O det är klart, sånna vänner har jag oxå. Fast är de då vänner om de är frånvarande? Hmmm tål o tänkas på kanske...


För att avrunda det hela lägger jag upp lite bilder:

     

Av Anette - 20 mars 2011 12:28

Igår var jag och satte i löshåret igen. O nu ser håret ut som Angelina Jolie har det i Salt. Längt mörkt och snyggt... Skapligt nöjd! :)


Ibland får jag ju mina snilleblixtar. Så även igår. Jag hade en lapp från Hm, där man fick ta 3 betala för 2 på alla barnkläder. Adamie behövde tröjor så jag tog två 2-pack o kikade runt på resten. Hittade inget jag gillade direkt... så gick jag förbi jumpsuits... hmmm tänkte jag. Kanske jag kan ha en sån?! Så jag tog en i strl 164 o gick till kassan. Tänkte prova hemma för jag hade ingen lust att ta med mig enbart barnkläder in i provrummet. Så provade jag hemma. O tänk. Den passade! :) O det är inte en massa barnsliga figurer på utan den är helt svart! Sweet sweet! O ist för 199:- som de bajsbruna och blommiga kostade på vuxenavdelningen så kostade min 99:- :D

O jag har redan provat ut skorna som är perfekta till! Inte nya utan bland de jag har alltså! Så nu längtar jag efter lite varmare o sen blir det jumpsuit på!

Fast nu kom jag på en liten jobbig sak. Varje gång man ska på toa måste man ju strippa av sig överdelen oxå... Hmmm. Well well. You win some, n you loose some! ;)


Igår på väg från t-banan gick jag förbi en kompis o hennes dotter på vägen. Tog ett tag innan jag registrerade vem det var. O då sa hon att hon undrade vem polcken var som var ute o gick med Adamie! Hahaha...Så från öststats hemmafru & SueEllen till polack... Alltid ngt!


Det är mkt fint väder idag! O tydligen var det en supermåne igår. Som det dröjer 18 år tills man ser den igen. Jag somna typ halv tio så jag får vänta till nästa gång. MEn solen kan man njuta av idag! Vi tar nog en promenad sen. Har glömt flera gånger att köpa linsvätska så det måste jag göra idag. Hur svårt ska det vara o minnas o köpa vad man behöver men aldrig glömma o köpa krimskrams?


Nu ska jag gå o rensa i garderoben. Det är en jädra never ending story det där med min garderob verkar det som...

Såg reklam nyss för Nivea. Visste ni att det fanns en kardborrefrukt? Den verkar heta så, trodde bara man sa det om de där kardborrestixiga sakerna som fastnar på allt... Så då har jag lärt mig ngt nytt idag. Great!


Heeeeej då!

  

Av Anette - 19 mars 2011 15:24

Ja minst en gång varje dag tänker jag på er som fanns en stund i mig men som försvann igen ur mitt liv. En skulle ha varit 3 år nu och en skulle sparkat vilt i min mage nu.

Det är smärtsamt. Men jag måste tro att det finns en mening med att saker sker. När du William lämnade mig så tror jag att du gjorde det för jag inte var redo, sen kom du tillbaka i en annan skepnad.

O du andra hjärtebarn. Du fanns knappt innan du försvann. Jag vet att du kommer komma tillbaka oxå. O du kommer vara lika älskad från den stund du gör det som du var den här gången. 


Ingen borde behöva förlora ett barn. Ändå gör många det. Av olika anledningar. Om du William stannat hos mig så hade jag inte fått Adamie. O Adamie är mitt lilla vilddjur. Hon har lärt mig vad riktig kärlek är och hon är anledningen till att jag lever varje dag med en önskan om att göra bättre. Hon är min eld, mitt liv och min drivkraft! Jag ser på henne och blir stolt för hon är så fin! O jag vet att det är min förtjänst att hon är det. Därför är jag stolt över mitt moderskap. Jag har dåliga dagar när jag ifrågasätter mig själv som mamma. Men jag behöver bara titta på henne så hamnar jag rätt igen. :)


O nästa älsklingsunge som kommer till mig kommer oxå lära mig saker. O jag hoppas att jag gör det lika bra då. 

Det enda jag vill ändra är att jag delar allt då. Med en pappa. Med en livskamrat. Som kan ge mig mer tröst när jag misströstar. Som jag kan möta blicken på när vi tittat på våra barn och dela stoltheten. Som jag kan skratta med när barnen gör tokigheter. 


Men jag vet att det kommer. Tills dess. Om ni kan höra mina tankar. Så hör att jag tänker på er och älskade er från första stund!


<3

Av Anette - 18 mars 2011 20:37

Ja mina vänner. Upptäckte att det var gräsligt länge sedan jag var o klippte mig. Så jag gick till den frisersalong jag varit på de senaste gångerna och blivit grymt nöjd. O det kostar bara 150:- :D

Så jag gick dit, de hade tid efter 10 min. Perfa! tyckte jag. 


Så sätter jag mig o får håret tvättat o det är ju så nära en orgasm man kan komma utan att få det. Det tycker jag alltså är jätteskönt! :) MEn iaf. 

En annan kvinna tar vid. Ingen av dem är Afrodite (hon heter så) som brukar klippa mig. O den ena pratar persiska eller engelska. Men det var hon som tvätta håret. Hon som ska klippa verkar kunna svenska för hon frågar mig "Trappa, Trappa?" Ehhh jo tack lite uppklippt tack säger jag o ler. O så funderar jag på lugg, kan det passa när jag har så tunt hår? frågar jag. Jo säger hon och ser skeptisk ut... Så då kanske det inte är en så bra ide. 

Jag funderar lite medans hon klipper. O så tar hon fram hår för o klippa lugg. O frågar "lugg?" Jo om du tror att det skulle bli bra svarar jag. Då rycker hon på axlarna och KLIPPER!!! Bara sådär! O under hela tiden så pratar hon persiska persiska persiska med sina jobbarkompisar. Mmm...

Jag tänker att det blir säkert bra när hon plattar det sen...

Hon klipper klart och tvättkvinnan kommer tillbaka. O tar fram rundborsten och fönen.

O sätter igång. Topparna böjs utåt och hon gör mkt volym vid rötterna. Även i luggen. Så mkt volym så luggen ser ut att ha suttit på en spole som tagits ut och så låtit det vara... jag unviker att titta mig i spegeln för jag tror jag kommer antingen asgarva eller störtgråta...


Då kommer klippkvinnan tillbaka och säger, nej nej inte så.

Åhh vad skönt hon kommer fixa till det! Hon sprayar vatten, kammar lite och gör LIKADANT!!!

Då börjar jag faktiskt skratta för vafan... ska jag gå o se ut sådär? 

Sen stänger hon av fönen och går. Är jag klar eller vad? Jag knyter upp skynket runt halsen och går o ska betala. 170:- kostar det visst nu....


Ok jag kanske skulle sagt att jag inte var nöjd. Men stylingen kan jag faktiskt göra om. Tänkte att det berodde på det.

Men nu har jag gjort det. O det ser fortfarande ut som HELL!!! Jag ser ut som en blandning av SueEllen från Dallas och öststats hemmafru...

Jag ville se ut som Angelina Jolie i Salt. Med det mörka håret.


Men jag antar att man inte kan lyckas varje gång. Jag har helt enkelt fyllt min kvot av bra klippningar för 150:- 

Så snart mina kära läsare, då åker löshåret i igen!!! ;)

Av Anette - 15 mars 2011 19:33

Jag försöker att inte vara för personlig med saker som alla kan läsa. Men jag har ngt i mig som jag måste få ur mig.


Jag har levt i ett förhållande där jag blev psykiskt misshandlad. Jag gjorde allt för denna personen. Städade, tvättade, fixade mat, släppte till, var alltid glad och "söt" styrde upp hans liv eftersom han behövde hjälp med saker. Fast jag gjorde allt detta så var han otrogen mot mig.


En kompis sa häromdagen till mig. Det var för att du gjorde allt detta för honom som han fortsatte. Han visste att du skulle stanna och fortsätta oavsett hur han betedde sig. Men du måste förstå att det var han som gjorde fel. En normal människa har vett att uppskatta dig och inte trycka ner dig. 


Men det svider. När jag konfronterade honom med otrohet så var det jag fick tillbaka att det var hans privatliv, att jag skulle ha tur som hittat honom för ingen annan skulle stå ut med mig. Ingen annan skulle acceptera hur jag betedde mig. Felet med mig var alltid att jag inte trodde på mig själv. (Vilket var sant) O så fort jag pratade om ngt som jag skulle vilja göra så fick jag höra att han inte trodde att jag skulle klara av det. 


O han fick mig till den spillra av människa han ville. Sakta men säkert så lyckades han. Tills jag insåg att jag inte ville att min dotter skulle hitta en man som han. O då lyckades jag ta mig ur hans grepp. Men jag är 1år efter inte ens lite hel. Jag har tagit mig ur hans grepp. Men nu är jag ist rädd för att vara den jag är. För jag vet inte om det räcker. Jag försöker tänka som min vän sa. Men blir då istället rädd för att bli en ny dörrmatta.

Vart finns den gyllene mittenvägen? Jag är en fixar typ. Det är sån jag är. Jag tycker om att vara snäll och hjälpa människor. Men jag vill inte bli trampad på. (Vem vill det?) Jo jag vet ett par men det är en helt annan historia.


Hur gör man för att komma igenom en sån här sak? När man tror att den man är inte räcker till? Hur lär man sig att det är det?


O jag säger som ngn annan som skriver blogg. Jag vill inte att folk tycker synd om mig. För det är det inte. Jag har det bra. Men vill ha råd. O jag vill att ni tänker på hur ni behandlar folk...


 

Av Anette - 15 mars 2011 13:18

Jo det började så fint idag. Jag vaknade av en mardröm. Jag fick ett erkännande på otrohet och slogs... bra där.

Så packade jag ner min data och tog väskan över axeln och gick med lillfis till dagis. Då gick dataväskan sönder så jag får bära den i handen som en annan pensionär...

Kommer till skolan och får reda på att jag klarat Excel provet! Jippiefan!

Sen hjälpte mig läraren att förstå lite hur min mac skiljer sig från Pc i Excel så nu kommer jag förhoppningsvis kunna fixa det jag ligger efter med i inlämningsuppgifter.

Så gick jag till cafeterian o skulle plugga. Kanske inte det smartaste stället. Det är liksom ganska många folk där. Som inte gillar o vara tysta om man säger så... :)

Istället kom en kompis förbi så vi spela biljard. Jag fick spö. O varje gång jag skulle spela och böjde mig så var det några grabbar som kommenterade mig. På arabiska. O visst de kan ju ha pratat om ngt annat. Men ibland får man känslan av att ngn pratar om en o så var fallet nu.... Inte schysst faktiskt... Men kanske kul för dem så jag bjuder väl på det...dårå...

O nu sitter jag i bibblan för o få lite studie lugn o plugga. Då påstår datorn att jag har fel lösen till sidan som jag pluggar ifrån. Det har jag inte. Det vet jag... Såå

Jag tror att jag har stor chans att klara provet. Eftersom det verkar jämna ut sig med bra o dåligt om jag räknar rätt...Eller?


Men iaf. 3mån in i skolan har jag några o prata med i skolan. Sweet! Det är skönt för ibland känns det lite ensamt när man vandrar korridoren fram.

O om 3v drar jag till norr! Det ska bli Awesome!!! Jag längtar o nu blir det nog längst mellan gångerna. Typ7-8v. Inte ok. Men så är livet o jag antar att det blir desto bättre när man då väl ses... <3 <3 <3


Nu är det nog bäst att jag sätter mig och iaf läser igenom de papper jag fått på kursen. Så får vi se hur det går. Ni lär ju få reda på det sen.  :)


Remember: Livet är jobbigt. Det är jobbigare om du  är korkad.

Av Anette - 12 mars 2011 14:21

Igår var jag i vanlig ordning i skolan. Hade prov i Excel som jag tjatat om ett par gånger om... Det gick bättre än vad jag trodde, men vet inte än säkert... Vi får se på tisdag. Sen matte o det gick bra. Jag har fått en liten uppsving i självförtroendet av att det faktiskt går bra för mig i skolan. Förut har jag tänkt att det varit tur. Tur att jag klarat mig. Men inser att det faktiskt är pga mitt kunnande som det går bra... :)


På kvällen var jag iväg o sålde ett par skor. Hade inte så mkt för mig så jag åkte o lämnade dem ist för att de skulle komma hit. På vägen hem kände jag att jag ville göra ngt. Hade inte riktigt ork för stan men ville inte hem. Så jag gick till centrumpuben här i Vårby gård. De spelar alltid så grym musik! O om de inte gör det så ber jag Djn att spela annan musik o han gör det! :)

Jag fastnade framför JAck Vegas maskinen. O vann faktiskt. 180:- plus! :D Så jag tog vinsten o spelade upp lite kronor o då förlorade jag så jag gav upp. Killen som satt bredvid mig spelade nog upp minst 2000:- Till sist sa jag åt han att han kan ge pengarna till mig ist för att ge dem till maskinen... Det gjorde han inte.... typiskt. Men jag fick en 100:- av honom o spela för. Jag sa att om jag vinner så tar jag 70% o han får 30%. Han flina bara... Nu förlorade jag så vi behövde inte gå in djupare i det. Så det var ju tur. :) Frågade vad han jobba med som kunde ha råd o spela upp så mkt pengar. Men han ville inte svara på det. Skulle tro att det var lite fuffens med han för hans polare kretsade runt honom lite som om han var "the Man". Kanske stötte jag på gänget som kallar sig Vårby bloodz? Det finns visst ngn sån gänggrej här... Men det är ju alltid nice o surra lite. Sen struntar jag faktiskt i om han är the Man eller inte.


Imorse när kl ringde trodde jag det var ett skämt. Varför ställde jag den? Sen såg jag att kl visst var 10.30 så det var väl ok. O jag åkte o fixade mitt hår... Fyyyy vad lite hår jag har! Hade glömt hur tunt det var! Usch. Ska bara färga o klippa mitt hår sen åker extrahåret i igen. Fyy rackarns...


Snart kommer Katie o Malin hit. Ska sockerchocka dem tänkte jag. Nej inte riktigt. Men har ett lass cornflakes kakor i kylen. O de får de gärna äta upp. 

Egenltigen borde jag gå o diska nu ist för att sitta framför datorn. Det är inte så mkt så jag vet inte varför jag drar mig så mkt... Nej. Nu gör jag det!


GÖRT BARA GÖRT!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards