anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Vip frukost tjejmiddag och loppisjakt

Av Anette - 22 april 2012 08:55

I fredags var jag inbjuden på en Vip frukost på Lindex i Skanstull. Man skulle få en lyxig frukost, 25% på hela köpet och en överaskning i shoppingpåsen. Det lät ju svårt att motstå så jag for dit och var på fyndhumör :) Det var ca 100 andra fyndsugna kvinnor, och en del män också för den delen, där också, de flesta med barnvagn så det var ganska så trångt. Men lite passade jag på att köpa iaf:

   

Både till stor och liten och hon den bollformade (jag alltså) fick ngt. Kanske att frukosten inte var så lyxig, en grov fralla med ost och kaffe som var slut. MEn ändå, gratis frukost är aldrig fel :)


På kvällen sen var jag ute med tjejerna och åt, ett tapas ställe på Söder. Det var hur mysigt som helst och jag fick träffa min fina Hanna som också är lite bollformad. Men inte så länge till hoppas vi på   


På lördagen var jag fast besluten om att hinna med 3 loppisar... Samtidigt fick jag lite sightseeing i Sthlm, vilket alltid är trevligt :) Första stoppet var en gårdsloppis i Midsommarkransen och där hittade jag denna:

 

Oanvänd åkpåse till i vinter för bebisen

Sen var det ett företag som heter Loppi  som anordnade en loppis vid Fotografiska museet. Det var i kombination med en ekomarknad. Den var väldigt stor och många hade mycket till salu, både dyrt och billigt. Mina fynd var dessa:

       

Mest nöjd är jag för väskan. En Skip Hop skötväska i denna modell går loss på 749:- ny och jag fick den för 80:-. Som hittat! :) Adamie fick "nya" dagisskor, de gillade hon en massa för Hejin på dagis har likadana. Får komma ihåg att märka dem så det inte blir förväxlingar, och bebisen fick också skor. De var nya och så små och söta så jag kunde inte låta bli :) Jag gillar ju, som nog många snappat upp, skor väldigt mycket. Så Adamie har haft många par under sina 3 år och den nya bebisen kommer få det så också :) En liten overall till hösten fick det bli också, får se om den kommer passa då eller om den blir för liten till dess. Annars finns ju alltid Tradera :)

Så blev det då ett tredje stopp. Det var nära hemma, i Vårberg. Förut fanns det en ganska sunkig loppis i Skärholmen som de sedan ett par år flyttat hit och som alltid är välbesökt för den är inte sunkig längre :) Men välfylld med saker:

       

En one piece till Adamie och en liten klänning. Den vita klänningen såg så fin ut men tyvärr så såg den lite för gammalmodig ut på med armarna så det blir nog Tradera på den tror jag. Sista bilden är på amningströjor. Det är en svindyr men smidig sak att ha sen när man är en vandrande nappflaska så tänker det är lika bra att ha ett gäng. Det var en vit med ärm också men den är i tvätten as we speak. En gravidtjocktröja blev det också men den är mer skön än snygg så den är bara för hemmabruk, inte för foton :) 

Många säger att man ska bli varmare närman är gravid men jag tycker snarare tvärtom faktiskt... Men men. 


Det var nog alles. Räknade ut att om jag skulle köpt sakerna nya så skulle allt kostat ca 3200:- Jag betalade en åttondel. You can do the math   

Efter en sån dag är jag nöjd serni  


På eftermiddagen och kvällen satt jag mestadels och slog in paket. Närmare bestämt ca 40st. Har haft en massa annonser på kläder och saker ute på Tradera och får merparten sålt. Så nu väntar jag på pengarna sen är det bara att lägga paketen på lådan. En pizza hanns också med, Magda bor ju här igen ett tag, så vi satt och hängde i soffan tillsammans ett tag.


Nu har Adamie kommit hem från sin pappa och vi har ätit frukost ihop. Hon sa att hon ätit godis till frukost redan, vilket jag tvivlar starkt på, det var nog rent önsketänkande från hennes sida...? Men hon luktade misstänkt lite kolarems aktigt... hmm...

Så snart vi kommit iordning så ska vi ut på förvaringsjakt. Vill göra snyggt i klädkammaren med likadana lådor på hyllorna men just nu ser det lite sådär ut. Så vi får se om det orkas med Ikea eller om jag ska satsa på ngt annat ställe. Bolagret har visst gått i konkurrs så de har utförsäljning på allt. Om de hade öppet idag. Gravidhjärnan är lite åt det virrigare hållet nuförtiden om man säger så.

Men som Thomas uttryckte det, det är bra för du påminner ju andra om saker samtidigt som dig själv :)


Hoppas ni får en bra söndag!  

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards