anettecarlsson

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Anette - 3 juni 2011 11:13

Igår var en onyttig dag men oh så lovely! :) Jag började dagen med att baka bröd, 4 limpor, sen kände jag för att fortsätta så jag gjorde havreflarn, choklad-mint-russin & äpple-kanel muffins. O när Adamie sovit så gick vi ner till stranden med picknick korg och mötte mamma o efter en liten stund kom Katie, Ava, Malin, Tindra och Olivia. Så satt vi i solen och fikade och hade mysigt. 

Kan säga att toaletten de ställt där svajjar när man sitter på den men den står "lutad" mot ett träd så den borde inte kunna tippa... Men fy fan om man skulle vara inne i en sån o den tippar... Skulle man någonsin få bort lukten? Blääääääää

:( Så jag hade väl tur att den inte välte... :)


Sen gick vi hem o käka korv o makaroner och sen kom LinusFlinus hit en sväng. Han o mamma ska ner till vår sommarstuga men de sov över här först. Alltid lika nice :) Blev bara mina armhävningar men ingen mer träning... Men det finns ju som tur är fler dagar... :) Som idag tex. Jag ahr sprungit idag. Det gick inte toppen men en sväng blev det iaf :)


Imorse på nyheterna sa de att 1/5 av alla mellan 18-29 år tror det är bättre med en stark diktatur med en som bestämmer utan val istället för demokrati. De skulle ju oxå kunna tänka sig att sälja sin röst till ngn som betalar för den. 

O ursäkta men är ni dumma i huvudet??? Uppenbarligen har ni ingen aning om vad ni önskar er... Här kan du läsa mer diktaturstyre:

Vad är en diktatur?

Diktaturer

Jag undrar om Kungens porrklubbsbesök har med ngt med detta att göra? Tydligen hade hans stöd sjunkit med 6 procentenheter efter hans intervju där han skulle förneka allt. O han verkade ganska osäker på sin sak.... MEN, Vad är det för porrklubb han varit på? Det finns ju bra o dåliga om man säger så. De bra där det är kvinnor som har detta som jobb och som inte är tvingade till det o de dåliga där kvinnor jobbar under helt fel omständigheter... Kvinnor, flickor barn... Helt fel....  Jag är inte tillräckligt insatt för att diskutera det egentligen. 

MEn kära svenskar. Ngt vet jag. O det är att vi behöver ingen diktatur här!!! Sök på saken på Google. Åk till ett diktatur land och upplev hur det är. Möt människor som flytt från ett sådant land och hör vad de har att berätta för dig. I jämförelse så tror jag du kommer dra en lättnads suck att Kungen bara suttit och tittat på muffar... Hade han varit en diktator hade han förmodligen tittat på muffar, skjutait alla som var vittnen om de knystat ngt om det, bestämt att ingen får berätta om det och om ngn ändå gör det så mördar han alla som knystar ngt om det... Han hade inte haft ngn som helst respekt för människolivet och vad du tycker om honom hade inte spelat ngn roll. Håller du med honom, bra. Gör du inte det. Pang Pang Du är död.

Är det vad du önskar??? 





Ovido - Quiz & Flashcards