anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Hur kunde de gissa det?

Av Anette - 14 juni 2011 19:05

Min dag började ju verkligen inte bra... Blir lite gråtfärdig när jag ser min fina telefon för displayen är numera trasig. 5m från porten tappar jag den i gatan och givetvis så går den denna gång sönder. Har sett många sådana telefoner o har vetat att det bara varit en tidsfråga innan det skulle hända mig... MEn nu har det ju gjort det så nu behöver jag inte gå o oroa mig för det... alltid ngt positivt... :)


Sen satte jag mig o gjorde klart matten för denna veckan. Efter att ha fått kämpa lite med att göra ekvationer av linjära funktioner med hjälp av k- & m-värden så gick nästa del lättare. Så det var skönt. :)


Sen åkte jag in till stan för att överaska min vän Hanna som fyller år idag på hennes jobb. Hon var ledig, skönt för henne! :) O om jag bara hade dragit mig det till minnes så visste jag faktiskt att hon skulle vara det. Men jag åkte hem och satte mig i soffan en stund ist. Vilket var skönt. Pratade bort en stund med min kära norrlänning oxå vilket var välbehövligt....

Sen drog jag till gymmet! Jag älskar att det ligger så nära så man kan vara där på 5min. Ingen ideé o dra sig för att det är krångligt o ta sig dit inte :)


När jag kom hem så var grabbarna som är på besök här från Norr hemma och de hade köpt detta till mig:

 Så himla gulligt! O hur kunde de gissa att jag älskar rosa?! ;) 

Om jag inte varit så svettig hade de fått varsin kram! :)   


Jag hämtade en mkt trött Adamie vid 5 o så fick det bli en hemmakväll. Nu har jag lagt Adamie o jag ska hänga i soffan resten av kvällen. Jag hoppas somna tidigt o sova hårt. Har drömt så mkt konstigt på sistone så jag vaknar lite förstörd i huvudet. Var kommer allt ifrån? För jag har inte tänkt en tanke ens lite i närheten av vad jag drömmer om... Men men. My mind has a mind of its own.


Midsommar är bokat nu oxå. Jippie det blir underbara sommarstugan!!! Då ska jag springa terräng, sola, bada och njuta med min familj!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards