anettecarlsson

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Anette - 27 januari 2012 08:02

Adamie är så himla stolt nu, hon har slutat med bjöja på dagarna och har trosor! Det sista är det hon pratar mest om, hon vill välja vilka hon ska ha varje dag. Favoriten just nu är ett rosa par med en häst på... 

Kanske är det jag som är mest stolt föresten? Men det är så speciellt att se sin "lilla" tjej växa och utvecklas så mycket. Imorse kom hon in till mig i sängen och så låg vi lite och pratade om att hon fyller år snart. Efter en stund la hon sin lilla hand på min kind och sa: Kom mamma, nu går vi upp!   

Sen skulle vi gå till dagis. Tänkte det är hög tid att hon börjar gå mer och mer när vi går någonstans. För oftast får hon ju åka vagn för det är bekvämt för mig...   Det tar ju ganska mkt längre tid att ta sig någonstans när hon går själv men då får jag väl se till att inte ha så bråttom utan ta längre tid på mig dårååååå.....    


Men när vi kommit en liten bit imorse så var det någon som ropade på Adamie. Eftersom jag inte hade varken linser eller glasögon på mig tog det ett tag innan jag uppfattade vem det var. Men Adamie sprang iväg överlycklig, det visade sig vara hennes favoritfröken på dagis! Hon frågade Adamie om hon skulle följa med henne till dagis och det gick så bra så, vi sa hej då och så travade de iväg hand i hand... 


Men nu är det kanske dags att sparka igång dagen. Är barnledig denna helg så tänkte försöka städa och röja en del. Frmaför allt i garderoben. Mer om det längre fram...  



   



Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards