anettecarlsson

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Anette - 19 september 2012 22:25

Vi är nere i Småland hos mamma nu & har det underbart som vanligt :)
Igår var vi inne i Vimmerby hos Per & Helena. Vi mötte upp Helena på stan & tog bilen hem till dem. Precis när vi kom dit så kom brevbäraren & Adamie fick ta emot brevet. Önskar jag hade en bild på hennes min, hon trodde knappt det var sant :) Min lilla sötnöt :)

Idag tog vi på oss våra mest skogiga kläder, packade matsäck & gick ut i skogen. Ville se om jag kunde hitta ngt smarrigt :) Det var överfullt med lingon & blåbär. Blåbär till Adamies stora lycka! Hon plockade & åt massor så hon var tom blå i pannan :) i början var det lite skralt med svamp men till sist lossnade det & vi fick ihop till en smarrig middag iaf. Det finns massor med svamp i skogen men tyvärr vet jag inte så mkt om de olika sorterna. Så nu har jag laddat ner en svamp-app för att lära mig mer. Mkt behändigt! Hittade en rödgul taggsvamp bl.a & upptäckte att den är supersmarrig via appen så den fick oxå följa med hem :)
Det blev en del lingon oxå & med hjälp av mammas lingon i frysen så ska vi nog lyckas få ihop egengjord lingonsylt. Toppen toppen! :)
Läste om att man ska kunna få info om var man kan få plocka frukt/fallfrukt. Ngn som vet mer om det? Vore kul om man kanske kunde få till hemmagjord äpplemos då oxå...

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards