anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Ibland får man sig en påminnelse...

Av Anette - 28 januari 2012 00:01

Igår skrev jag på fejjan som status "Ngn som vill se The descendants med mig imorgon?" Strax efter tog jag bort den för jag ville inte känna mig muppig om ingen svarade... Men idag skrev en vän jag har där och undrade om någon var sugen att gå på bio. Så jag nappade! :)

Jag tror inte vi har setts på 8-9 kanske 10 år. Vi lärde känna varandra på en bartenderutbildning på självaste Mallorca. Ja tänk jag är utbildad bartender. Sen att jag inte jobbat som det en endaste gång, det är en helt annan story. Utbildning har jag iaf  

Det var kul att träffa henne igen, vi har ju behållit kontakten mer eller mindre genom alla år men nu kanske det kan bli så att vi träffas lite oftare än vart 10år :)


Vi såg iaf The Descendants. Det stod att det var en komedi. Visst var den lite små rolig emellanåt men en komedi är det inte. Ett drama mer. Som påminner en om vad som är viktigt och hur knasigt det kan bli om man glider ifrån varandra och slutar prata med varandra. 

Det viktigaste man har i livet är sina nära och kära. Visst är det viktigt med ett jobb, ngnstans att bo och pengar. Men om du inte hade nära och kära: Vem skulle du dela allt med?

Jag fällde ett par tårar och det var jag inte ensam om. Det var en film som berörde och jag rekommenderar den varmt. MEn inte om du förväntar dig en komedi och många skratt.


Såg i en film tidning att Sean Banan ska göra en film. WTF KOM IGEN!!! Varför då? 

Det har jag lagt till på min lista över saker som iriiterar mig fast än att jag inte borde bry mig. De andra 3 som står där är:

1. Varför är de tjejer de visar i auditions till Top Model otrevliga och extremt kaxiga. Är det sån man ska vara? Skulle inte tro det va? 

2. Varför har killen på reklamaffischen till Top Model shorts på sig? Tillsammans med kavaj, strumpor och lackskor... Jasså är det mode? Inte snyggt för det (enligt mig iaf.) Men hey whatever get your juices flowing is good for you...

3. Att Ballerina har släppt kakor med en underbar bild på förpackningen av kakan. Innehållet motsvarade bilden med 0.2% SKRÄP! Baka egna istället :)


MEn nu ska jag avrunda med ngt positivt.

Jag älskar. Många och mycket. Gör det du oxå. Det är det enda som verkligen växer ju mer du slösar med det. Så älska älska älska. Men älska klokt.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards