anettecarlsson

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Anette - 10 oktober 2012 22:08

Men kanske god på insidan...?!

Följde ett bakråd & klädde formen med bakplåtspapper så inte kakan skulle fastna. Det gjorde den inte däremot blev de fula. Den längst fram gjordes direkt i en osmord springform. Helt perfekt på alla sätt :)
De är glutenfria, har aldrig testat att baka utan mjöl men tycker att det blev mkt bra. De är frasiga & luftiga & smakar inte så mkt så fyllningen får mer utrymme att vara god :)

Sen gjorde jag en vaniljkräm & la i ett lager & hemmagjord jordgubbsylt i det andra. I smörkrämen hade jag lite limeessence & rosa färg. Med facit i hand kunde jag tagit mer lime för det smakade inte så mkt... Learning by doing... ;)
Sen täckte jag den med marschmallowfondant. Glömde att låta den vila tills imorgon för att sätta sig innan man täcker den men det är inte hela världen. Det är bara en liten provtårta :) Får se om insidan är någe att ha... :)

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards