anettecarlsson

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Anette - 13 november 2012 15:03

För ett tag sen skrev jag om en idé jag fick, om ngn minns det? Iaf har jag "förverkligat" den nu. Jag la ut en fråga på en sida på facebook där jag frågade om intresse fanns för hemgjorda kakor och tårtor. Fick ganska bra respons och har sedan dess gjort 3 st beställningar. Det är mkt mkt roligt måste jag säga :) Mkt pilligare än vad jag trodde men oj vad mkt gott man kan göra!!! Här nere kommer ett urval som jag gjort

1.   2.   3.   4.   5.   

6.  


1. En stor tårta, 23cm i diameter, fylld med daimfluff & jordgubbsylt. Täckt med sugarpaste & fejkblommor

2.En minivariant av den ovan den är ca 11cm i diameter.

3. En klassisk prinsesstårta i miniatyr, 11cm i diameter. Fegade ur på att göra rosen själv men ska träna! ;)

4. En prickig sugarpaste tårta fylld med Nutellakräm, chokladmousse, spacklad med nötsmörkräm. 16cm i diameter

5. En dumleflufftårta täckt med sugarpaste och tassavtryck, ca 18cm i diameter

6. En farsdagstårta fylld med mörk chokladmousse och rårörda hallon. Botten är rosa och lila. Adamie fick välja :) Ca 17x10cm stor. Räcker ganska lagom till 8pers


Fler bilder kommer att komma. Måste bara klura ut var jag ska göra av tårtorna jag gör oxå ;)

Ovido - Quiz & Flashcards