anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Där fick jag för jag var kaxig...

Av Anette - 6 februari 2012 20:07

Adamie var sjuk förra veckan och jag var hemma med henne... Kände inte av hennes baciller ngt speciellt, däremot retade jag någon i min närhet att han skulle säkert bli sjuk, eftersom jag är härdad av många dagisförkylningar... Det fick jag ju äta upp redan dagen därpå eftersom jag då blev snuvig och idag är dunderförkyld... Nice! 

Men nu är jag en sån där person som har svårt att ligga stilla. Även om jag är sjuk. För jag kan liksom inte sluta tänka på alla de saker jag inte gör om jag bara ligger i soffan en hel dag. Så idag har jag iaf släpat mig & slängt skräp, handlat och ställt ner urvuxna kläder i förrådet. Jag blir rastlös av stök omkring mig, kan inte koncentrera mig riktigt. Det är en sak med Adamies leksaker. I hennes rum får det se ut lite hur som helst. Det är ändå ett rum som är till för att lekas i. Men jag försöker alltid röja i vardagsrummet varje kväll. Dels för det gör ont att trämpa på leksaker när man vinglar in till sängen efter att ha somnat på soffan   Men sen är det avkopplande att inte behöva se en massa plåtter hela tiden.

Men nu kanske jag har babblat färdigt om mitt kontroll behov? ;)


I lördags så hade vi kalas för Adamie. Tänk att hon redan är 3 år! Helt fantastiskt!!! Vi var ca 20st personer här och både jag och Adamie tyckte det var helt underbart! Hon fick mkt roliga leksaker, pyjamasar och trosor och strumpor. Känns som om hon växt ur både strumpor och pyjamasar över en natt så det var välbehövligt :) Vet inte riktigt vem som var tröttast på kvällen sen bara, men det är väl som det ska antar jag :) Som vanligt tog jag i lite när jag bakade för jag var nervös för att det inte skulle räcka. Så nu har jag frysen full med småkakor. Men får väl bjuda hem någon på fika någon dag framöver så de går åt :)

      

Tack alla ni som var med och firade min lilla prinsessa!  


Imorgon blir du 3 år min lilla tjej. Tänk så mkt du redan varit med om i ditt korta liv och tänk vad mkt underbart du kommer få vara med om! Älskar dig!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards