anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Då har man blivit med kryckor! :)

Av Anette - 6 maj 2012 18:19

Idag tog jag en tur in till stan, hade fått nys om en 1km lång loppis inne på Torsgatan. Skickade iväg ett sms till Emeli om hon ville hänga på, eftersom hon bor i de krokarna och går i mitt tempo. Fast av en helt annan anledning då...

Vet att jag inte ska göra sånt för min rygg pallar inte men jag hade på känn att det skulle innebära ngt bra...


Först fick jag lite panik för folk ska absolut inte släppa fram någon annan till borden utan helst kunna köra in armbågarna i så många sidor som möjligt... Men vi gav oss in i högen och jag sa till Emeli att ser du ett par kryckor så skrik på mig då... Ca 20min senare så hördes högt och tydligt ANETTE DE HAR KRYCKOR HÄR!!! ungefär i samma veva som jag såg ett par stå där lutad mot en mur... Gled, så grasiöst jag kunde, fram och kollade lite på dem. Svårt att spela måttligt intresserad för att ev pruta ner priset efter min gång och Emelis rop   Men frågade vad han ville ha för dem. 70:- blev svaret. Då säger vi 50:- säger Emeli och han säger ok!   Underbart! Hade slagit till för 70:- oxå men 50:- är ju bättre. Så sen gick jag resten med kryckor och det var ju toppen! Tog ett tag innan man vande sig hur man skulle gå bara. Men det går framåt iaf!  


Fyndade skor till Adamie också. Eftersom jag är skotokig men nu inte kan använda de som jag gillar mest så får hon en massa skor ist ist...

 

Ett annat fynd var detta:

Fin oanvänd ram för 5:- Tänkte sätta in ultraljudsbilder på mina underbara barn i den... Hittade oxå ett par På smällen brallor och ett tyg med Bamse på som jag tänkte sy ett babynest av när jag tvättat det. Det får ni se sen. 


När vi gått runt så tog vi en lunch. Vi åt pasta på ett ställe som hette Chokladbollen. Ångrade mig genast när jag såg hur stora chokladbollar de hade, både med socker, kokos eller strössel på. Mmmm... Men lunch ska ju vara mat, inte socker. Right?


Sen tog vi t-banan en station och gick in på en liten affär som heter In & Finn. O det gjorde vi. Eller iaf jag:

 

En rosa sprayflaska och rosa galgar. Har inte bestämt om Adamie ska få galgarna eller om jag ska ha dem och hänga typ linnen och sådant på...

Om ni får se den här:

så kanske ni får en hint om varför jag vill ha dem i min garderob. Rosa är liksom min grej...   Men vi får se hur det blir...   

Nu ska jag sätta mig och se om jag kan tillverka ett kryckband. Ett band som man sätter fast kryckorna i och när man inte håller i dem så hänger de runt nacken. Mkt praktiskt eftersom kryckor verkar ha en benägenhet att åka åt alla möjliga håll när man inte går med dem.


Eller så övar jag på det här:

Inte  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards