anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Size me. Obs: hud visas...

Av Anette - 6 maj 2012 19:23

Läste lite nyss på Aftonbladets hemsida och Isabella Löwengrip har ju gjort ett utvik. En fin bild som visar hennes kurviga kropp. Inte retuscherad men sminkad och med fin belysning. Varför inte? Är hon stolt över sin kropp så låt henne visa den på detta vis. Att hon är tillfixad med make och hår och har studiobelysning så är hon inte mindre sig själv för det. Men givetvis så hade Linda Skugge ngt att säga om det... Hon säger att bilden är fruktansvärd och ifrågasätter hur kvinnor ska bli peppade av att att se Isabella på det viset. Kom ut ur bitterbubblan svarar Isabella...

Ärligt talat.

Vem säger att en kropp är vacker eller ful? Är du vacker om du har en jämn hy, midjelångt hår och stor rumpa? Eller om du har en massa tatueringar eller väger 120kg? Eller går den magiska gränsen att vara vacker vid strl 36/38? 

Jag blir så trött på oss kvinnor! Vi är så elaka och dömande mot varandra! Sluta med det!

I nästan varje människa finns det något vackert. Sen om nu inte alla platsar på Fhms lista över de 100 sexigaste kvinnorna eller Vouges lista över de 100 vackraste. Vad gör det? 

Har du ärr efter att du gjort ett kejsarsnitt? Vackert! Ditt barn kom därifrån :)

Har du celluiter? So what? 

Har du hängtuttar? De kanske trivs med att peka neråt?   


SJälv har jag bristningar, hängtuttar, platt röv och väldigt blek hud som har många ärr. Ibland vill jag fixa till saker. Men det skulle ju ändå inte vara jag då. Vem som helst kan skaffa en fuskröv, silikonbröst och hårförlängning. Men det finns bara en person som kan vara du. Du är ett orginal. Ett vackert orginal! Låt dina systrar vara vackra orginal oxå. Hetsa inte upp dig om ngn inte rakar sig under armarna eller tar en nakenbild med studiebelysning eller nu väljer att skaffa diverse inlägg. Låt människor vara vackra som de är!!!


   


105 kg vs                   57 kg vs                  70kg  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards