anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Småland rules

Av Anette - 14 maj 2012 09:22

Jag och Adamie kom hit i torsdags och har haft det toppen så här långt! Jag får vila mkt och Adamie får vara med sin älskade mormor, moster Helena och morbror Per.

I fredags träffade vi Maja och hennes små hulligulliganer. Fast så små är de inte, 3,5 och 5,5 år. På kvällen kom Per och Helena ut på kvällen och så åt vi middag ihop.

I lördags åkte vi och firade min farbror som fyller 60 (idag) och träffade släkten. Det blir inte så ofta men när det blir så är det jättetrevligt!

Igår var vi inne hos Per och Helena och det här gjorde jag:

 

Världens skönste solstol!

På kvällen så var jag och Helena på ett Me&I party. De har barn och vuxenkläder och det är ju ett livsfarligt koncept. Titta på kläder hemma, beställa och så skickas det hem till en. Med livsfarligt menar jag smidigt och bra ;)


Men idag blir det bara en lugn dag hemma. Min ryg känns ok idag men har gjort misstaget förr att då göra för mkt så blir eftermiddagen helt förstörd för att jag inte kan gå...   

Tur att mamma har en hel drös med tecknade filmer! :)

 

Vädret var lite ojämnt påväg hem i lördags...

 

Adamie undersöker Pers adamsäpple. Mkt faccinerande, för ett sånt har ju inte pappa... (?)

 

Hon satt säkert stilla en hel kvart i stolen bredvid mig! :)


Nu ska jag fortsätta med att försöka lära mig att virka. Mormorsrutor står på schemat.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards