anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Bytt är bytt

Av Anette - 25 november 2012 10:13

Läste någon gång på Aftonblaskan att man vanligen har saker värda runt 15000:- i förrådet som bara ligger och tar plats. Gjorde en koll i mitt eget förråd och bestämde att nu ska här rensas!

Ganska snabbt fick jag ihop 2 svarta säckar med kläder som jag inte använt på lääänge och som jag nu skänkt vidare till en sida på facebook "Stockholms eldsjälar" De samlar in och ger vidare till hemlösa. Mycket bättre att de kommer till användning där än tar plats i mitt förråd! :)

Jag har fått ihop ca 3 flyttkartonger med saker som jag ska skänka till en sekond hand butik som säljer för Kris08. 


Sen har jag även lagt ut en del på en bytessida på facebook. Den sidan har ca 26000 medlemmar så det är ganska så hög omsättning på sakerna vilket är kul! :)

I torsdags for jag därför in till stan med Otto och en fullastad vagn och kom hem med en massa annat :) Mest nöd är jag med Tripp Trapp stolen som kostade mig en burk Nutella & Gevalia Tassimo kaffekapslar :) Men annars blev det en Pop pyjamas, en oanvänd klänning, blöjor och receptböcker bla :)

   

Byttes bort         &           fick följa med hem


På fredagar har även ett jättetrevlig grupp träffar i Huddinge Centrum från en loppis sida på Facebook. Det är alltid mycket trevlig stämning bland alla och man köper och säljer saker till höger och vänster! Ibland är det en utmaning att hitta personen som finns bakom profilbilden men alla hjälps annars åt att lokalisera varandra :) I fredags så åkte jag dit med en överfull dramaten och kom hem med blöjor, ett halsband, ett par små Adidas skor & 2 små ljuslyktor 


Kanske du oxå har något i dina gömmor som ngn absolut vill ha som du kan byta mot ngt annat? Bra för både plånbok och miljön! ;)


Hoppas ni har en bra helg alla! 

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards