anettecarlsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anette - 13 augusti 2011 18:47

Igår hade jag Adamie uppe lite extra länge med förhoppningen om att hon skulle sova lite längre. Det brukar ju aldrig funka men jag höll tummarna. O gissa vad?! Hon vaknade vid 10. Det var mkt skönt. Så vi mös extra mkt till hon skulle till sin pappa vid 12. Sen gick jag o la mig igen. O sov till halv6. Bra där, kommer jag kunna sova inatt nu? Förmodligen inte mkt... :)

Men jag har klarat av företagsekonomiprovet nu iaf. Det gick ganska så bra, peppar peppar. 


Ikväll kommer jag åka in till stan. Ska träffa Jenny o gå på streetparty. Det blir säkert kul. Mkt folk iaf. Det är ju midnattsloppet oxå. Sist jag var där o kollade var för 5år sen tror jag... Kanske jag får lite inspiration till Tjejmilen som jag ska springa den 3sep. JAg har inte tränat ngt inför det alls på senaste tiden... Om jag känner mig själv rätt kommer jag tokträna sista veckan. :/ Men det får va som det blir... Runt kommer man alltid, kanske inte på tiden jag tänkt men hey. Man får vara glad för det lilla...

Av Anette - 12 augusti 2011 13:30

Jag har fått hem färg till skrivaren nu. Så det var ju bra. Synd bara att skrivaren har blivit knäpp och envisas med att skriva ut sidorna snett så att kanten rivs av o knögglar sig i skrivaren. Man skulle ju kunna tro att jag blev förbannad och ville slänga ut skrivaren från balkongen. Men det ville jag inte. Jag hoppade på den istället.

Neeeej det gjorde jag inte. Jag drog ur sladden, pekade finger till den och la mig framför tvn istället. 

Av Anette - 11 augusti 2011 08:47


VAR INTE LEDSEN

Du ska inte mer vara ledsen
snart det kommer nya dar
då ska allt det gamla glömmas
och ta vara på det du har


Du ska känna nya vindar
bli lycklig och le igen
inga sorger mera dig tynga
bara glädjas åt framtiden


Lilla du var nu inte ledsen
vill se dig som du en gång var
det finns andra värden i livet
men din kärlek ska leva kvar

Av Anette - 9 augusti 2011 21:15

Ni vet... när man ibland har dagar som känns ok. Som man fixar på för att man måste o för att man orkar. O så kommer det stunder när luften går ur en o man känner sig som en urblåst ballong, ett ramlat korthus, ett skal utan innehåll... Det hände nyss. JAg visste om det och räknade med det. Men det blev iaf jobbigt när det hände... Men snart är det dags att sova. Får iaf vara nöjd med denna dag...


Av Anette - 9 augusti 2011 12:16

Att hösten börjar komma nu? Det regnade en massa i söndags och efter det verkar inte sommaren ha hämtat sig...


Men jag hämtar mig.


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.

Av Anette - 7 augusti 2011 11:49

Önskar jag hade ngt vettigt att skriva. Mkt ord o tankar som rymms i mig nu. Jag förstår faktiskt ingenting. Man får väl lite enkelt säga att livet blir oftast inte som man tänkt sig. Vissa saker blir bättre och vissa sämre. Men det som hände igår hade jag aldrig kunnat förutse. Skulle gärna skriva vad som hände men det gör för ont att tänka på det och se det i skrift. 

Av Anette - 5 augusti 2011 13:25

Har en känsla i mig att jag missat ngt men kan för mitt liv inte komma på vad. Har kollat i kalendern men där står inget speciellt... En annan lustig sak som kommit tillbaka, även om jag sitter ner eller står upp så får jag ibland känslan av att jag svänger i hög fart. Ni vet som man åker karusell o blir pressad mot kanten när det svänger. Så känns det. Mkt konstigt...


Jag var på playan förut med Jenny o barnen, underbart som vanligt. Hon är en fin tjej, den där finnen! ;)


Tänkte ge mig ut o plocka svamp sen. Har ju faktiskt en svampbok som jag tänkte plocka med mig o se om jag kan hitta ngt annat ätbart än kantarell. Som inte är giftigt. Kanske vildhallon. Inte för att det står i min svampbok då utan tänkte främst på andra svampar. Men men, får väl se hur det blir. Gillar ju inte svamp så mkt, gör det mest för det är skönt att vara i en stor tyst skog. O jo det finns en stor tyst skog här, typ 10min promenad hemifrån. Trots att jag bor i betongdjungeln :)

Som jag har bestämt att byta ut. Får se hur det går med den saken...

Av Anette - 3 augusti 2011 19:32

Vet ni vad? Efter en del om o men så ska jag på konsert ikväll!!! Morgan Heritage spelar på Göta Källare! Har velat se dem skitlänge men har aldrig blivit av... Men nu gör jag slag i saken. Strunt samma om ingen jag känner ska dit faktiskt. I'm in it for the music... :)


Så nu ska jag snart göra mig iordning, vad har man på sig ute nuförtiden? ;) Var ju som ett tag sen jag var ute. Eftersom jag är 87 o inte 28 ;) Sen åker jag förbi min broder o skriver ut biljetten o sen. Klubb!


Jag startade ett litet projekt igår oxå som blev klart idag:

       

En liten fåtölj till Adamie. Blev sådär nöjd, mest för att mönstret inte kom till sn rätt på den lilla stolen. Men färgen är awesome så jag är ändå faktiskt rätt nöjd. Ändrar mig där :)


Men nu ska jag sätta fart!

:D

Ovido - Quiz & Flashcards