anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Mon rêve a été de 1000 bits...

Av Anette - 5 maj 2011 13:38

Min dröm har gått i 1000bitar...

Så betyder rubriken. O precis så kändes det igår. Idag vet jag inte.

O jag vet inte hur jag ska förklara för i mitt eget huvud ekar orden ngn sa till mig för länge sen. Att jag bara klagar, att andra verkar tycka att det är roligt att ta hand om sina barn men att jag bara klagar...


O ja jag kanske klagar. För jag har det jobbigt. Men jag gör så gott jag kan. Jag har min dröm att få mamma-pappa-barn familjen. För jag vill dela livet med ngn. Jag vill laga middag och kunna fråga personen mitt emot mig hur deras dag varit och få ett svar som en vuxen ger. Jag vill somna med ngn, jag vill se den andra leka med barnen, jag vill kunna veta att det finns ngn mer i familjen man kan räkna med, ngn annan som kan fixa saker. Jag vill kunna säga, imorgon kommer jag hem sent från jobbet, o det ska vara helt ok för att vi delar på ansvaret för barn och hem. Jag vill planera semestrar, bråka på ngn om att det ligger använda strumpor under bordet, be ngn annan laga middag, få en godmorgonpuss, ngn att dela vardag och fest med, glädje och sorg, highs n lows osv osv... O jag har ju detta. I en tvååring och jag vill ha det med en vuxen.

Det jag är mest ledsen över just nu är att jag bad Adamies pappa ta henne varannan helg och varje tisdag och torsdag i höst för det är en kurs jag väldigt gärna skulle vilja gå på då kvällstid, varje tillfälle 1,5timme. O han vill inte/kan inte/kommer inte. O jag har ingen anna att fråga. Jag vet att ngn skulle kunna hjälpa mig ngn gång med barnvakt. Men inte så ofta. Inte på långa vägar.

Så det går ju inte.

Min tid jag har saker att göra saker för mig själv är vardagar mellan 7-16. Under denna tid ska heltidsstudier, träning och resor rymmas. Så hämtar jag Adamie och då ska jag hinna vara en bra mamma, fixa hemma, städ o mat och ev träffa ngn kompis. Oftast blir det dem med barn för då är det ok och lättare o hänga i en lekpark o det gör inget att man är lite mossig i huvudet och inte hänger med i alla samtalsämnen. När jag lagt Adamie så har jag min tid. Då gör jag det jag inte hunnit under dagen. o lägger mig oftast kl 9 för jag är så trött. Men kan oftast inte somna förrän långt senare för jag har så mkt o tänka på... Men ibland somnar jag som en stock tidigt...

Men så kommer varannan helg. Då Adamie faktiskt är hos sin pappa. Fredagen är jag oftast väldigt trött men försöker att göra så mkt jag kan för jag vet att jag inte har så mkt tid att göra Anette saker. Jag försöker vara "bara" Anette dessa helger. Inte ensamstående mamman Anette. Men det finns stora begränsningar för det oxå. Cash is king som ni vet. 


O jag börjar bli väldigt trött nu. Jag vill inte ha det såhär. Jag vill inte vara ensam. O visst jag har människor som tycker om mig i mitt liv. Men jag är ensam. Jag är ensamregerande i mitt kungarike o jag vill ha jämställdhet och demokrati. Men vad ska jag göra? Vad i h-e ska jag göra?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards