anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

My heart is chained to you

Av Anette - 16 juni 2012 19:35

Blir inte så mkt bloggande av mig nuförtiden... Skyller på mitt otroligt dåliga minne. Jag borde gå med en fasthäftad post it i pannan med spegelvänd skrift på med Att göra listor varje dag. Glömmer ganska så mkt. Det sämsta är att jag glömmer att höra av mig till folk, jag vill men kommer oftast på det mitt i natten och då är det inte så många som vill småsnacka. Jag hoppas bara att de gånger jag minns att höra av mig räcker för att veta att jag tänker på alla fina jag har i mitt liv. Att ni vet att ni faktiskt finns i mitt hjärta fast jag är sämst på att höra av mig...


Pratade iaf nyss med min underbara svägerska! Hon är oxå gravid och det är alltid kul att snacka gravidska med ngn ;) Hon bloggar oxå och där finns en bild på hennes mage. Jag blev helt tårögd för hon är så fin!!! Hon skriver så fint om hennes och min brors kärlek och liv så för en hormonell gravid så är det rena tårkalaset. På ett bra sätt  

Jag pratar ofta om deras bröllop för det var helt fantastiskt! Jag har aldrig haft så kul på en fest tror jag. Men jag grät inte en enda gång. Som man kan göra för att man blir rörd. Det har jag däremot tagit igen. Både innan, när de berättade att de förlovat sig och efter när de berättade att de skulle ha barn.

Min bror, Per, visade mig en ultraljudsbild. Stammade först lite innan jag gjorde en ugly cry grimas och började grina. Sen kom jag på mig och kramade om Per och sen Helena och sa grattis. Genom min reaktion fattade de andra hur det låg till oxå. Fast mamma visste redan iof  


Själv börjar jag bli ganska så stor nu. Gick in i v 33 nyss och det är ca 7v kvar bara. Absolut inte mer iaf!!!  

Vi har börjat förbereda en hel del. Skruvat ihop spjälsäng, ställt upp vagn, fått hem babyskydd, hämtat ut gratis gravidboxar, lagt fram saker till bb väskan, börjat göra iordning en "bajshörna" som en vän uttryckte det   Alltså ett ställe att byta blöjor på. Men där "måste jag" skruva upp lite hyllor och skaffa förvaringskorgar. Vi var rörande överens om att vi vill ha gröna korgar men gärna då gräsgröna. Så lycka till att hitta det dårå! :) Jag virkar som en tok för att någon gång bli klar med en filt (det är tråkigt nu) sen ska jag sy ett babynest, virka klart överkastet till Adamie och en filt till bebisen, tvätta av alla dörrar i lägenheten, stryka alla sängkläder och göra klart i klädkammaren. 

Sen var det ngt mer...

Just det! Vila var det!     

Vilket nog är det jag är sämst på... Men när jag virkar så sitter jag iaf stilla. Framsteg! :)


        

Ja aningens bollformad i v 33 :)


Mage och Thomas händer (ja jag är åt det blekare hållet)

    

  

 
 
Helena

Helena

17 juni 2012 13:32

Nu blir jag alldeles tårögd ju. Du får tänka på att det är fler med extra hormoner :) Ska bli så roligt att ses snart igen! Kramar

http://livssmulor.blogspot.se

Anette

17 juni 2012 23:12

Snart så! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards