anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Walk this way

Av Anette - 7 mars 2011 14:47

Min underbara mamma kom till mig i lördags. O vet ni? Min mamma tilhör den bästa sorten!!! För mig är hon världens bästa mamma och jag är så otroligt tacksam för allt hon är och gör!!! Jag älskar dig mamma!!! <3


Idag var jag och hälsade på mitt gamla jobb. Mkt nervös var jag kan jag tala om. Det slutade inte på det bästa sätt och sedan dess har jag haft 0 förtroende för mig själv i arbetssammanhang. Men jag har fått tillbaka en mkt stor bit nu kan jag säga. Så det var bra att jag tog tag i det.


Jag har påbörja en business i liten skala. Har på känn att det kan bli hur stort som helst om jag väljer att satsa  lite mer på det. Vad det är? Det säger jag inte. :) Kanske längre fram när jag vet hur det går mer...


Var inne i stan o gjorde ärenden åt mina söta fröken Nettan idag. O jag måste skaffa en ny plånbok. Nuff said bout that!!! :) 

O sen måste jag lära mig att inte kolla för mkt i skyltfönster när jag är ute och går. Höll nämligen på att gå in i en stolpe för jag såg någe fint... O vet ni mer? Jag måste lära mig att inte gå och läsa sms samtidigt. För då när jag gjorde det idag, så gick jag faktiskt in i en stolpe... snacka om att man bjussar på garv liksom... Kanske jag livade upp ngns tråkiga måndag iaf... :)


Jag fick mig ett riktigt skratt i lördags. Vi satt o fikade jag, mamma, Adamie och min brorson Linus. Jag visade Linus min app "TappFart". Man trycker på knappar så kommer olika pruttljud... Jag vet att det är barnsligt men när han började trycka så kunde jag inte sluta skratta! Det lät så otroligt fult!!! :D Vi skrattade också åt två klipp som visades i Äntligen Fredag. Ett där en man springer för livet på ett löpband och ett där en kille ska dyka i vattnet och det är is så han landar liksom som en pannkaka på isen... hihihi mkt roligt. Vi matchar varandra bra humormässigt jag o min fina lilla brorson! 


Idag ska jag förbi skoaffären och tumma på de där skorna jag går o drömmer om. Snart kommer han nog tro att jag är ett litet pervo... Nu menar jag inte pervo som ngt dåligt. Pervo kan vara mkt bra. Bara så inte ngn tar illa upp som identifierar sig som ett pervo. I judge noone! :) Bara de som gillar saker som skadar andra. Tvi vale för er!!!

Men iaf de är så rackarns fina.... Jag vet ju att till vad de skulle passa så bra till... Har ni läst En shopaholics bekännelse btw? Hon tänker hela tiden om saker "Åhh jag skulle bli flickan med den gröna scarfen" eller vad det nu är hon fastnat för... O jag skulle bli flickan med de cerisa skorna... Nej nu måste jag sluta... Det blir dreggligt (uppfann jag precis ett ord nu?) här...


Mer rosa åt folket!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards