anettecarlsson

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Anette - 1 mars 2011 20:23

Jag önskar dig
Av: okänd

Jag önskar dig inte guld, mitt barn 
ej heller pengar och makt. 

Jag önskar dig modet att vara dig själv 
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg, 
men kraften att vägen gå. 

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått 
och vänner att lita på.

---------------------------------


Allt var jämngrått

mörkt

och trist.


Jag fann ingen

väg att gå.


Då ljöd genom telefonen

en norrländsk röst.

Så trygg, så lätt

att förstå.

Den lyfte mig

över min knaggliga mur.


Lyfte från moll

till dur.


Brita af Geijerstam



   


Älskar båda dessa bilder på hjärtan. Kan liksom identifiera mig med båda. Mitt hjärta är lite taggigt i kanterna men ändå fyllt av så mkt kärlek. 

Av Anette - 1 mars 2011 09:37

I förrgår natt somnade jag vid tolv, vaknade vid 01.30 o var vaken till 6. Somnade om till 7.30 Inatt somnade jag vid 12, vaknade varje timme och var vaken ca 20min varje gång. Vaknade helt vid 5. 

Det är tortyr!!! O jag fattar inte varför... Försöker följa sömnråd. Inte äta efter kl 7 på kvällen, gå upp o gör ngt annat ist för o ligga o tänka på att man inte kan somna o bla bla bla. Inte ett skit funkar!

Min hjärna blir så himla seg... Jag sover inget på dagarna heller så det är inte därför. Om jag bara kunde förstå varför min kropp gör såhär? Det påverkar liksom så mkt i vardagen. 


Jag har ingen bra dag idag. Känner mig allmänt låg och skulle helst vilja att dagen var över. Jag är lite orolig inför fredag också. Då ska jag till läkaren o ta en massa prover och så för o se vad som pågår i min kropp med allt ont. Försöker som Katie säger att tänka positivt, det är ju inte så att det är en livshotande sjukdom faktiskt. O kanske bra o ha namn på ngt så man vet vad man ska göra.


Idag är en sån dag som jag bara skulle vilja ha en kram, att ngn håller om mig och säger att allt är ok. En sån dag som saker känns omöjliga att ta sig igenom. En sån dag som man vill att ngn annan ska ta över o fixa. Men jag ber inte om hjälp. Har ju stämpeln att vara så stark så då får jag väl leva upp till det oxå... Det är bara o ta sig i kragen, inse att jag är min egen chef, sparka mig i arslet och fortsätta framåt. O det är inte styrka. Det kallas att inte ha ngt val...


Ovido - Quiz & Flashcards