anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Storleken har visst betydelse!

Av Anette - 10 mars 2011 13:15

Jo det tycker jag! Tänk dig själv... om du är jättesugen på banan.. då räcker det kanske inte med en liten skiva banan. Utan du vill ha en hel banan! Eller om du ska köpa nya skor. Då är det ju inte så roligt om du måste köpa ett par som är för stora eller för små. Så strl har visst betydelse! 

Däremot håller kanske inte med vad jag såg i Metro häromdagen... Det stod att avståndet mellan pungen och jaaa...stjärthålet var viktigt. O ärligt. Hur ofta har ni ens funderat på det? Finns det ngn som ens mätt det???


O häromdagen skulle jag göra havrekakor. Tänkte mig små härliga mumsbitar. Det här blev resultatet:

   En stor jädra kaka blev det! Men det smaka gott iaf. O det går ju att bryta i bitar! Men nu är den nästan slut... :)


Vill ni veta vad som finns 10min gångväg från där jag bor? Det här:

   På vintern is. På sommaren en fin strand och brygga och alltid fullt med folk. Går man åt andra hållet så hittar man en finfin svampskog. O ett annat håll hittar man Skärholmen centrum. O åt ett annat skidbacke... Så jag trivs bra här i mitt Vårby gård. Jag gillar att höra en massa olika språk och att jag hälsar på folk som man vet inte fattar svenska men de hälsar och försöker prata iaf. Det enda jag inte gillar med att bo här är att folk har så mkt fördomar om det. Men jag skulle hellre gå ensam här mitt i natten än inne i stan kan jag säga! O här blir man erbjuden hjälp att bära tunga saker av främlingar! Det har inte hänt där det är mer svennebanan bor. Enligt min erfarenhet iaf. Vilken säkert kan skilja sig stort från eran...


När jag tog bilden ovan tog jag oxå denna:

   Två små tjejer som börjar bli stora! Det är min dotter med hennes söta vän! De åkte rutchkana ca 100 gånger sen gick vi hem o fikade. Katie som jag nämnt mkt är mamma till den lilla lintotten. <3


Jag gjorde cornflakes kakor igår. Fick ett ryck men nu har jag inga cornflakes kvar. O ska inte köpa några nya heller. Jag ska försöka sockeravgifta mig lite... O då kan man inte baka kakor o ha i kylen om man får besök. För besök får man inte så ofta o av sådan mängd så de går åt utan det slutar med att jag stoppar i mig istället. Inte alla på en gång men då o då... Men vi får väl se hur det går med det... Har ju mkt havregryn kvar... :)


O nu till det bästa!!! Kolla här:

   Hej våren snart kommer vi ut!!! Åhh jag vill ha dem på mig imorgon. Fast då skulle de bli förstörda så det låter jag bli... Men visst är de fina? Det är de jag pratat om tidigare... Förstår ni vad jag snackat om nu? Den här sommaren ska jag ha högklackat på mig varannan dag. Minst! 


Kolla på Kalla Fakta kl 20 på fyran ikväll! Det ska handla om Gastric By Pass o kan nog vara intressant tror jag. Ska bli spännande och se vilken vinkling de har på det...


Kram så länge!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards