anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Pilsk bibliotikarie...

Av Anette - 10 mars 2011 19:22

Jag har ett par fina glasögon här hemma. Fast ena glaset är helt repat så det går inte o se igenom typ. O de ramlar av mig hela tiden för Adamie den lilla fisungen har böjt sönder sidorna... Om jag vägde 200kg i ansiktet skulle de passa... bara för o ge er en idee hur de ser ut.... :)

Så jag gick förbi Synoptik  där de hade ett erbjudande med hela krafset för 498:- Givetvis så hittade jag bara dyra bågar först. Men jag struntar faktiskt i om det står Armani, Versace eller Gucci på bågen. Jag vill bara se bra. Så till sist hittade jag billighets hyllan o vad fastnade jag för? Tunna metallicrosa brillor... heeeeee oväntat? I think not? Fast först kollade jag på silver... Jag bad kvinnan som jobbade där säga ärligt om jag såg dum ut men hon sa att det gjorde jag inte. Men jag vet ju att jag har en förmåga att se ut lite som...jaaa en pilsk bibliotikarie... i brillor. Får se vad reaktionerna kommer bli framöver...


Imorgon har jag prov i excel... ojojojojojojojojoj det kommer inte gå så bra... Men men. Om jag får G är jag mer än nöjd! 

Annars finns ju alltid omprov o så får jag skärpa mig till det.


Snart börja Kalla fakta på fyran. Kan vara intressant o se. Tror att jag kommer ha mkt åsikter om det faktiskt...


På lördag ska jag ta bort mitt extrahår. Ska bli intressant att se hur mitt hår ser ut under. Viss risk finns ju att jag tycker det blivit tunnare eftersom jag förmodligen glömt hur det var. Får se när det åker på igen...Gilla ju liksom mitt låååånga hår även om det blev ett jädra trassel emellanåt. 


I helgen måste jag sysselsätta mig en massa. Har barnledig helg. Ska iaf rensa i garderoben. Har fortf inte fått den som jag vill. Skulle vilja ordna ngt som hänger för hyllorna så man inte ser alla lådor o vad som är i dem. Det ska bara vara kläder o skor där inne. Lite lyx sådär... Får väl se vad jag lyckas få ihop... Fick en ideé nu när jag skriver så om det blir bra lär jag ju kirra en bild här. För ni är ju såååå intresserade eller hur?! ;)


Hej dåååååå...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards