anettecarlsson

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Anette - 21 juli 2011 10:17

Så har det hänt igen... Min älskade lilla dotter. Ibland är jag jag glad att du är så liten att du inte förstår vad som händer runt omkring dig...


Igår var jag mkt uppgiven. Jag kände att jag fortfarande blir styrd av en människa som jag lämnade för mer än ett år sen. 

Idag försöker jag tänka annorlunda. Det är du o jag och vi är oslagbara, nu kör vi! :)

Det kommer vara du och jag som möter de svåra tiderna men det kommer vara vi som möter de ljusa tiderna tillsammans. När åren går kommer vi vara tacksamma för allt vi varit med om. De svåra stunderna har stärkt oss o de ljusa har gett oss fina minnen och kraft inför framtiden. 

Jag kan inte ge dig allt jag vill. Jag kan inte köpa alla rosa plastsaker andra barn har. Jag kan inte köpa dig de dyraste kläderna. Jag kommer inte kunna låta dig gå på alla andra saker när du blir större för ekonomin kanske inte räcker. Du kommer säkert inte gilla att få nej till det o bli arg på mig. 

Jag kommer fortsätta köpa kläder o saker på second hand. Jag kommer fortsätta att spara in på saker för att kunna lyxa ibland. Ibland får du lyxen, ibland jag. Jag kommer göra allt vad jag kan för att vi ska ha det så bra som jag bara kan. O även om du inte alltid kommer känna så eller hålla med så hoppas jag att du en dag i framtiden vet att jag alltid haft ditt bästa för ögonen o att jag älskar dig vanvettigt!

Ibland måste jag prioritera mig själv. Ibland ger det mig dåligt samvete men jag håller i minnet att genom att jag får tid för mig själv så kommer jag kunna ge dig så mkt mer... Ingen ifrågasätter nog detta mer än jag själv egentligen. Men om du undrar.

Min älskade unge. Kanske kommer du en dag undra, som jag har gjort genom livet. Om det beror på dig. Jag hoppas att jag kommer kunna få dig att förstå att den person som väljer bort dig gör det av egoistiska skäl som inte har med dig att göra. Du kommer ha andra människor i din närhet som kommer älska dig, som kommer ge dig vad du behöver. Du måste hålla hjärtat öppet för det och inte låta din förlust ta över din vinst. Vi är många runt omkring dig som älskar dig ovillkorligt och som alltid kommer finnas för dig. Du förlorar inget, du vinner! 


Till mamma: Jag är så glad att du är min mamma. Jag vet att jag låtit min förlust tagit över min vinst. Det har varit svårt för dig. Men nu är du den jag jag förlitar mig mest på och som jag vet finns där genom precis allt. Om du kunde flytta berg skulle du göra det om det behövdes för mig! Jag älskar dig otroligt mkt och all min styrka kommer från dig. Du har lärt mig vara den människa jag är idag och jag vet att jag i grunden klarar allt. För du finns alltid där och hjälper mig.  

   

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards