anettecarlsson

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Anette - 18 juli 2011 22:29

...O så går man där med sin tankar som ett intrasslat garnboll i huvudet o försöker hitta en ände så man kan börja reda upp nystanet... Men jag tror att mitt nystan har bildats av en cirkel för jag kan inte hitta några ändar. Jag ser ingen början på mina tankar och jag ser inget slut. Bara en tillfällig knut som jag kan reda ut. Ibland kan jag inte det själv. Då kanske jag ber om hjälp. Ibland får jag det men det är ändå jag som måste fixa till oredan. O när man har det där nystanet i huvudet så är det inte så lätt. Ibland är det bara lättare att låta det där nystanet vara. En gång lät jag det vara jättelänge. Då blev jag knäpp. Så gick jag till doktorn. O så fick jag tabletter. Då kände jag ingenting på jättelänge. Men när jag började känna så var nystanet fortfarande kvar...


Vissa säger att jag tänker för mkt. Men om inte jag tänker på mitt liv, vem ska då göra det? Jag har en önskan i livet. Att få vara lycklig. Ok 2. Att min Adamie aldrig någonsin ska ha det annat än bra och underbart i livet. MEn om jag skulle önska för min egen skull. Så är det att få vara lycklig. Hur ser lycka ut för mig då?

Ja det varierar. Just nu vill jag bara ha kärlek och lugn o ro men det verkar väldigt mkt svårare än vad det låter. Lugn o ro i kärleken kanske? Går det att få? Går det någonsin att komma ifrån min undran? Är nya kontakter viktigare än att jobba på lyckan med den man har? 


Ibland möter man människor som säger "Mitt liv blev komplett när jag mötte h*n" Visste de om innan att det inte var komplett eller kom de på det när de träffade denne h*n? Kan det vara komplett ett tag o sen ändras? Ens behov ser ju inte lika ut genom livet... Ibland är man ett barn (även om man är vuxen) o man behöver ngn som tar över o fixar ibland. Ibland är man den som fixar. Själv är jag en fixar typ. Försöker fixa där jag kan. För att om jag inte fixar så växer det där j*vla nystanet. O det finns inte mer plats nu. Jag vill inte ha mer trassel i mitt liv. Jag vill inte ha mer upp o ner. Jag vill ha mer "Bara du o jag, vi är oslagbara, nu kör vi!"

Av Anette - 18 juli 2011 12:40

1. Jag tycker om att läsa. Oftast handlar böckerna om tjejer/kvinnor som har eller får ett väldigt struligt liv men som får både drömjobbet, drömprinsen och drömtillvaron på slutet. 


2. Jag gillar att ha ordning o reda omkring mig. För att om det är stökigt så känns det som om jag tappar kontrollen i mitt liv. 


3. Jag har mkt svårt för att be om hjälp även om jag behöver det.


4. Jag fantiserar om att jag ska jobba på kontor och ha dräkter på mig o se väldigt prydlig ut men alltid ha skor som man inte förväntar sig :) (läs i starka färger &/eller med höga klackar)

5. Jag har väldigt starka åsikter om bla rasism. Jag blir mkt upprörd när folk använder N-ordet även om det inte menas på ett illa vis. Att SD sitter med i riksdagen är fruktansvärt men leder förhoppningsvis till att politiker och andra jobbar mot att omfamna ett multikulturellt samhälle och inte är rädda för det.


6. Jag vill kunna allt direkt. Jag hatar att känna mig dum! Om jag testar ngt nytt så vill jag kunna det även om jag inte testat det någonsin förut. Om jag inte kan det så känner jag mig väldigt ointelligent. Spelar ingen roll om jag vet att ingen människa kan saker de inte vetat ngt om tidigare för jag vill iaf kunna det direkt.

7. Min magkänsla stämmer ofta. Väldigt ofta. 


8. Jag vill hellre bli sårad med sanningen än skyddad med en lögn.


9. Jag är "periodare" när det gäller godis! Jag älskar just nu Tutti Frutti Passion och Marabou Nonstop choklad.


10. Jag är ruskigt blyg och pratar inte specielt mkt när jag möter nya människor. Många som känner mig säger att det är jag inte alls men när jag ska möta nya människor så får jag ofta tvinga mig att vara öppen & prata med dem, inom mig är jag skitskraj! 


Kom ngt som en överaskning? ;)

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards