anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

10 saker du inte (?) visste om mig

Av Anette - 18 juli 2011 12:40

1. Jag tycker om att läsa. Oftast handlar böckerna om tjejer/kvinnor som har eller får ett väldigt struligt liv men som får både drömjobbet, drömprinsen och drömtillvaron på slutet. 


2. Jag gillar att ha ordning o reda omkring mig. För att om det är stökigt så känns det som om jag tappar kontrollen i mitt liv. 


3. Jag har mkt svårt för att be om hjälp även om jag behöver det.


4. Jag fantiserar om att jag ska jobba på kontor och ha dräkter på mig o se väldigt prydlig ut men alltid ha skor som man inte förväntar sig :) (läs i starka färger &/eller med höga klackar)

5. Jag har väldigt starka åsikter om bla rasism. Jag blir mkt upprörd när folk använder N-ordet även om det inte menas på ett illa vis. Att SD sitter med i riksdagen är fruktansvärt men leder förhoppningsvis till att politiker och andra jobbar mot att omfamna ett multikulturellt samhälle och inte är rädda för det.


6. Jag vill kunna allt direkt. Jag hatar att känna mig dum! Om jag testar ngt nytt så vill jag kunna det även om jag inte testat det någonsin förut. Om jag inte kan det så känner jag mig väldigt ointelligent. Spelar ingen roll om jag vet att ingen människa kan saker de inte vetat ngt om tidigare för jag vill iaf kunna det direkt.

7. Min magkänsla stämmer ofta. Väldigt ofta. 


8. Jag vill hellre bli sårad med sanningen än skyddad med en lögn.


9. Jag är "periodare" när det gäller godis! Jag älskar just nu Tutti Frutti Passion och Marabou Nonstop choklad.


10. Jag är ruskigt blyg och pratar inte specielt mkt när jag möter nya människor. Många som känner mig säger att det är jag inte alls men när jag ska möta nya människor så får jag ofta tvinga mig att vara öppen & prata med dem, inom mig är jag skitskraj! 


Kom ngt som en överaskning? ;)

 
 
Tompa!

Tompa!

18 juli 2011 17:53

Punkt 5 ;-) jo jag vet...

http://www.tompa2k.com

Anette

18 juli 2011 18:36

Eller hur! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards