anettecarlsson

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Anette - 12 maj 2011 19:57

Jag hann både ladda ner mer musik och gå o träna förut... O precis som jag trodde å var det 5 ganska stora snubbar där o så jag... Jag började med en brant promenad på löpbandet och så när jag såg att det inte var ngn annan bland maskinerna så smög jag dit. Tog första bästa som jag kände igen o satte igång. Ganska snart så kom en av snubbarna och började oxå lyfta... Då blev jag blyg men så tänkte jag att va larvig jag är. De är där för o träna o jag oxå... O sen är det inte mer med det! Men jag ändrade varje maskin till jättetungt när jag var klar så att de skulle tro att jag lyfter en massa om de skulle ta maskinen efter mig! ;) Nej okdå det gjorde jag inte... :)

När jag tyckte jag gjort vad jag skulle gick jag till Orbitreken o ställde mig. O den står precis vid ett fönster som rullbandet går ner till nedervåningen utanför. O först var det en kille som tittade så pass att jag till slut vinkade till honom o då blev han generad. Sen kom det förbi 2 unga tjejer o de gjorde tummen upp till mig. Sen kom det en gubbe o gled förbi o han gjorde oxå tummen upp... Så det verkar vara ett populärt sätt att uttryka sig på här i mina hoods... :)


Sen gick jag o hämtade Adamie och vi gick hem o åt köttbullar. Sen åkte vi till gamla stan och var med på en demostration mot rasism. Vi var bara med en kort stund, men vi var där och visade vår ståndpunkt iaf! O jag mötte en gammal vän där, det var mkt roligt o se honom eftersom det var 2år sen sist! :) Jag blir så otroligt upprörd av rasism!!! Jag förstår inte hur man kan döma och fördöma och se ner på andra på grund av att de har en annan hudfärg. I mina ögon är det så fel som ngt kan bli och jag kommer aldrig bara sitta o hålla käft om jag kan säga ngt för att göra en förändring. Våra olika färger är vackert och mångfalden är fantastisk! Tänk vad vi alla skulle kunna lära av varandra om vi bara öppnade våra sinnen för ngt nytt och inte är rädda för annorlunda... Jag hoppas att det sker en stor förändring snart i människors attityd mot andra och kanske att det är annorlunda när Adamie är tonåring... Jag hoppas det innerligt!!!


Nu sitter jag o smälter resterna av thailunchen. Tog en doggybag för jag orkade inte äta upp allt förut. O det finns en portion till som jag kan äta imorgon. Mkt trevligt! :)


Nu är det Crim dags på tvn. Lär ju inte hålla mig vaken denna torsdag heller. Förutom inatt då när jag vill sova... :) 

Well well, hoppas ni har en bra kväll!

Av Anette - 12 maj 2011 13:10

 Jag är klar med alla prov nu för datakörkortet!!! Jippie! :) Jag gjorde det sista idag fast det är egentligen 2v kvar tilld vi ska göra det. Men det känns mkt bra o ha det avklarat. Så bra så jag var tvungen att köpa en kanelbulle för att fira :D


Efter det satt jag o jobbade med fakturauppgiften i Excel. O jag blev så frustrerad o svor väl så en klasskompis sa "Vad är det som händer med dig egentligen, håller du på o bli galen?" :) O det stämde ju faktiskt ganska bra. :) Så jag tog en paus o slösurfade lite ist... O snart ska jag ge det ett nytt försök...


Efter lektionen gick jag o Marouf till thaiskjulet vid skolan o käka lunch. Fantastiskt o sitta i solen o käka thai! :)


   Jag högg in direkt jag :) O gott som tusan var det! Så tack för det! :)


Egentligen ska jag till gymmet men i vanlig ordning så drar jag mig för o gå dit... Nu har jag kommit på att jag måste ju ladda ner lite bättre träningsmusik innan jag kan gå dit... :)

Så det är väl bäst jag sätter igång... :)


Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards