anettecarlsson

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Anette - 5 maj 2011 19:49

Våtmarker-Charlotte Roche. En av de mest udda böcker jag läst som gav mig både råflabb och äckelkänsla på samma sida. Hon ligger inlagd på sjukhus och ska opereras i rumpan för att hon fått en inflammation där. O så berättar hon om vad hon gör med sina sårskorpor, hon tillverkar egna tamponger, går till bordeller o mkt annat. Mkt udda. O om du inte är känslig så läs den. Den är rolig, men oxå sick och sorgsen på sina ställen...


Ikväll ska jag försöka hålla mig vaken till Criminal Minds och det som heter likadant som kommer efter Criminal Minds. Det brukar vara så att jag inte kan hålla mig vaken när det är ngt jag vill se på tv och inte kan somna när det bara är skit på tvn. Typiskt kallar man sånt...


Om det blir soligt i helgen ska jag till Kungsan o lata mig o solen och hoppas på att få raggarbränna i ansiktet igen efter brillorna. Jag borde nog ha solskyddsfaktor men brukar glömma det. Får väl se hur det gå. Om det ens blir sol...


Jag har problem med ngt som heter hypoglykemi. Det är ett fint ord för insulinkänning och lågt blodsocker. Det känns som om blodet rusar i kroppen, jag svettas, darrar och känner mig svimfärdig. O det går över om jag äter ngt sött. Så jag ska köpa dextrosol o ha med mig i väskan. O det borde bli bättre om jag åt mer regelbundet. Men det går inte riktigt. Orka ha med sig 4 måltider/mellanmål till skolan varje dag.... O ha råd o köpa ngt till alla dessa mål. Så jag måste komma på en plan för o lösa det där. Får väl packa ner allt i en liten kylväska. En sån där som rymmer ett sexpack annars. Skoja att mina lärare kommer uppskatta att jag har en matklocka o drar upp mat varannan timme. Well well. What to do, what to do? Det är faktistk ganska obehagligt när det händer...


Lika obehagligt är det när man får skäll för att man gjort ngt man inte gjort. Eller gjort men det uppfattades fel av ngn annan. Det blev inte som det skulle. Men då antar jag att man får väl bara försöka förklara så gott det går o se om stormen går över. Men det är jobbigt när ngn är arg på en... :/


Adamie drog på sig mina 13cm klackar förut och tittade ner och sa sen till mig: Tjusigt!

XD Så himla underbart! Min lilla toker...  

 

Av Anette - 5 maj 2011 13:38

Min dröm har gått i 1000bitar...

Så betyder rubriken. O precis så kändes det igår. Idag vet jag inte.

O jag vet inte hur jag ska förklara för i mitt eget huvud ekar orden ngn sa till mig för länge sen. Att jag bara klagar, att andra verkar tycka att det är roligt att ta hand om sina barn men att jag bara klagar...


O ja jag kanske klagar. För jag har det jobbigt. Men jag gör så gott jag kan. Jag har min dröm att få mamma-pappa-barn familjen. För jag vill dela livet med ngn. Jag vill laga middag och kunna fråga personen mitt emot mig hur deras dag varit och få ett svar som en vuxen ger. Jag vill somna med ngn, jag vill se den andra leka med barnen, jag vill kunna veta att det finns ngn mer i familjen man kan räkna med, ngn annan som kan fixa saker. Jag vill kunna säga, imorgon kommer jag hem sent från jobbet, o det ska vara helt ok för att vi delar på ansvaret för barn och hem. Jag vill planera semestrar, bråka på ngn om att det ligger använda strumpor under bordet, be ngn annan laga middag, få en godmorgonpuss, ngn att dela vardag och fest med, glädje och sorg, highs n lows osv osv... O jag har ju detta. I en tvååring och jag vill ha det med en vuxen.

Det jag är mest ledsen över just nu är att jag bad Adamies pappa ta henne varannan helg och varje tisdag och torsdag i höst för det är en kurs jag väldigt gärna skulle vilja gå på då kvällstid, varje tillfälle 1,5timme. O han vill inte/kan inte/kommer inte. O jag har ingen anna att fråga. Jag vet att ngn skulle kunna hjälpa mig ngn gång med barnvakt. Men inte så ofta. Inte på långa vägar.

Så det går ju inte.

Min tid jag har saker att göra saker för mig själv är vardagar mellan 7-16. Under denna tid ska heltidsstudier, träning och resor rymmas. Så hämtar jag Adamie och då ska jag hinna vara en bra mamma, fixa hemma, städ o mat och ev träffa ngn kompis. Oftast blir det dem med barn för då är det ok och lättare o hänga i en lekpark o det gör inget att man är lite mossig i huvudet och inte hänger med i alla samtalsämnen. När jag lagt Adamie så har jag min tid. Då gör jag det jag inte hunnit under dagen. o lägger mig oftast kl 9 för jag är så trött. Men kan oftast inte somna förrän långt senare för jag har så mkt o tänka på... Men ibland somnar jag som en stock tidigt...

Men så kommer varannan helg. Då Adamie faktiskt är hos sin pappa. Fredagen är jag oftast väldigt trött men försöker att göra så mkt jag kan för jag vet att jag inte har så mkt tid att göra Anette saker. Jag försöker vara "bara" Anette dessa helger. Inte ensamstående mamman Anette. Men det finns stora begränsningar för det oxå. Cash is king som ni vet. 


O jag börjar bli väldigt trött nu. Jag vill inte ha det såhär. Jag vill inte vara ensam. O visst jag har människor som tycker om mig i mitt liv. Men jag är ensam. Jag är ensamregerande i mitt kungarike o jag vill ha jämställdhet och demokrati. Men vad ska jag göra? Vad i h-e ska jag göra?

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards